آخرین خبرهااسلایدربین الملل

انتقاد ترامپ از جورج بوش/ جنگ عراق بدترین تصمیم تاریخمان بود

جورج بوش

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تصمیم «جرج دبلیو بوش» برای آغاز جنگ سال ۲۰۰۳ علیه عراق را «بدترین تصمیم تاریخ ایالات متحده آمریکا» خواند.

به گزارش تدبیرشرق ,به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای جدید، به رئیس‌جمهور اسبق جمهوری‌خواه این کشور به دلیل آغاز جنگ سال ۲۰۰۳ در عراق و هزینه‌کرد چند تریلیون دلار تاخت.

شبکه فاکس نیوز با برگزاری یک مصاحبه ویژه با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او نظرات آنها را درباره مسائل مختلف به ویژه شیوع ویروس کرونا، انتخابات ریاست جمهوری و مسائل سیاست خارجی جویا شد.

در بخشی از مصاحبه، مجری رسانه مورد علاقه ترامپ درباره انتقادات جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون هشت ساله دولت باراک اوباما در خصوص مهار ویروس کرونا سوال کرد.

ترامپ ضمن رد انتقادات بایدن، به کارنامه دولت سابق آمریکا تاخت و گفت: «من یک وارث یک وضعیت درهم برهم و آشفته شدم اما دولت من واقعا عملکرد فوق العادی داشته است».

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا به فاکس نیوز گفت: «ارتش ما واقعا وضع افتضاحی داشت و واقعا همه چیز افتضاح بود. ببینید آنها در خاورمیانه چه کرده بودند».

ترامپ در این قسمت پاسخ خود به سوال فاکس نیوز، بدون اینکه نامی از «جورج دبلیو بوش» ببردف انتقادهای تند قبلی خود از تصمیم او برای وارد کردن آمریکا به جنگ سال ۲۰۰۳ عراق را تکرار کرد.

او گفت: «خوب اگر بخواهیم در قبال (مواضع و سیاست آمریکا در قبال) خاورمیانه منصف باشیم، من وقتی به دولت پیشین نگاه می‌کنم این را می‌بینم که (ورود آمریکا به جنگ عراق) به تنهایی بدترین تصمیم اتخاذ شده در تاریخ این کشور بوده است».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «فقط برای اینکه متوجه شوید این را می‌گویم که ما هشت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم. در ازایش ما چه چیزی گرفتیم؟ما چه چیزی در ازایش گرفتیم».

ترامپ در زمان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هم بارها از جورج بوش پسر به دلیل جنگ عراق انتقاد کرده بود.

انتقاد تازه رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا از سلف جمهوری‌خواهش در حالی مطرح شده که روز گذشته پیغام ویدئویی بوش درباره لزوم کنار گذاشتن اختلافات حزبی به منظور مقابله با بحران کرونا به مزاج ترامپ خوش نیامده است.

ترامپ روز گذشته توئیتی را به نقل یکی از مجریان فاکس نیوز منتشر کرد که در آن از بوش به دلیل سکوتش در برابر پرونده تحقیقات کنگره آمریکا با موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ادعای تبانی کارزار ترامپ با مسکو انتقاد شده بود (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه به شدت از مواضع دولتش در قبال تحولات منطقه غرب آسیا تمجید کرد و اقدام تروریستی واشنگتن در شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را دستاورد دولتش خواند.

ترامپ همچنین ادعا کرد که شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «بزرگترین تروریست جهان» بود.

گزافه‌گویی تازه رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که مقام‌های ارشد عراق و سوریه بارها از نقش برجسته شهید سلیمانی در مقابله با تروریست‌های داعشی تمجید کرده‌اند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا