آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

آموزش و پرورش: در صورت بازگشایی مدارس، فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌ها رعایت خواهد شد

فاصله‌گذاری اجتماعی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: در صورت بازگشایی مدارس تمهیداتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی در کلاس‌ها برای حضور دانش آموزان اجرا می‌شود.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: بازگشایی مدارس برای مناطق سفیدی که ستاد ملی کرونا آن را تایید می‌کند انجام خواهد شد و اکنون هم در حال بررسی شرایط هستند؛ در صورتی که در جلسه بعدی ستاد نتایج بررسی مثبت باشد در برخی مناطق که سفید باشند بازگشایی مدارس انجام خواهد شد.

او ادامه داد: درصورت بازگشایی مدارس پروتکل‌های بهداشتی هم از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است که این موضوع در مدارس اجرایی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به تبیین چند مصداق از این پروتکل بهداشتی پرداخت و گفت: ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس های درس از جمله اقدامات در نظر گرفته شده محسوب می شود به عنوان مثال در کلاس های پرجمعیت، دانش آموزان در دو نوبت مختلف در در کلاس های درس حاضر می شوند همچنین ضد عفونی کردن محیط مدارس و تجهیز مدارس به شوینده ها از دیگر اقدامات مورد توجه است.

حمیدی تصریح کرد: آموزش و توجیه دانش آموزان از طریق مربیان تربیت بدنی، سفیران سلامت و مدیران مدارس هم مورد توجه قرار گرفته است همچنین هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت انجام شد تا بهورزان هم در موارد مورد نیاز برای آگاهی رسانی بهداشتی به دانش آموزان، مدارس را همراهی کنند.

او با بیان اینکه در ایام گذشته آموزش‌های لازم برای مقابله با شیوع کرونا به وفور انجام شده است، گفت: با توجه به این شرایط باز هم برنامه های توجیهی و آموزشی برای مدیران مدارس در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان را مطلع کنند همچنین مدارس شبانه روزی، استثنایی و مراکز پیش دبستانی با توجه به شرایط دانش آموزان این مدارس مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یادآوری کرد: هر چند تمهیدات بهداشتی برای مقابله با کنترل شروع و کرونا در زمان بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است اما نتیجه نهایی برای این منظور از طریق کارگروهی که بین وزارتخانه های بهداشت، آموزش و پرورش و کشور تشکیل شده است در جلسه آتی ستاد ملی کرونا تعیین می شود.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا