آخرین خبرهااستان ها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان خبر داد:بازسازی چهار شاخه سردهنه مجاور هم در رودخانه شفارود رضوانشهر

رودخانه شفارود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از بازسازی چهار شاخه سردهنه مجاور هم در رودخانه شفارود رضوانشهر خبر داد.

 به گزارش تدبیرشرق؛ مرتضی میرزایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه این ۴ سردهنه عبارتند از سردهنه های امیربند، روشن دغن، سید سرا و اردجان بودند گفت هر کدام از سر دهنه های یاد شده به ترتیب: ۶۰۰، ۱۳۲۷، ۳۶۳ و ۱۱۰  هکتار از اراضی کشاورزی رضوانشهر تا غرب انزلی را مشروب می کنند.

وی اظهار داشت: این سردهنه ها در فصل زراعی جاری آبگذاری شده بود، ولی در سیلاب های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری مجدد تخریب گردید.

این گزارش حاکی است طی بازدید بعمل آمده معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان درخصوص تثبیت پایین دست این سردهنه ها نیز تصمیمات لازم با حضور مهندسین مشاور اتخاذ گردید.

علی اکبر زاده سرپرست امور منابع آب شهرستانهای رضوانشهر، ماسال و انزلی نیز از  بازسازی مجدد سردهنه های امیر بند، روشن دغن، سید سرا و اردجان افزود : این سردهنه های مهم  با سطح زیر کشت مجموعا ۲۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان رضوانشهر و غرب انزلی را پوشش می دهند  که مجددا با استفاده از  سنگ های بولدر(وزنی) برای تثبیت هرچه بهتر این سردهنه ها اقدام گردیده است.

وی یادآور شد این سردهنه ها در سیلاب فروردین تخریب گردید که برنامه‌ریزی های لازم در خصوص احداث کف بند در پایین دست این سردهنه ها صورت پذیرفته تا بتوان این سردهنه ها را برای سال های آتی تثبیت نموده تا در سال جهش تولید کشاورزان عزیز نگرانی بابت تامین آب نداشته باشند.

در پایان گفتنی است آبگذاری سر دهنه های مذکور نیز از غروب جمعه آغاز شده است.

رودخانه شفارود

رودخانه شفارود

/روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا