آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

توجه ویژه به وضعیت کارگران موجب رونق اقتصاد می‌شود

کارگران

منتخب مردم رشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس با تأکید بر لزوم همت مضاعف در بخش صنعت کشاورزی گفت: توجه ویژه به وضعیت کارگران، تشویق کارفرمایان و تأکید ویژه به توان داخلی برای رونق اقتصادی ‌از برنامه‌های منتخبین مردم در مجلس خواهند بود.

به گزارش تدبیرشرق ,محمدرضا احمدی با تبریک روز کار و کارگر اظهار کرد: کارگران موتور محرک و عنصر مؤثر در اقتصاد و پیشرفت و توسعه جامعه بوده و خلاقیت و تلاش بی‌وقفه این تلاشگران عرصه تولید بسیار مهم و شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت زیستی محیطی، استان گیلان را صنعتی نمی‌دانند، افزود: بی‌توجهی به بخش صنعت، یکی از بداخلاقی‌هایی است که در این حوزه به گیلان صورت گرفته چراکه با این نگاه ما نه در کشاورزی موفقیت چشمگیری داشتیم نه در صنعت و نه در اقتصاد، لذا باید همت مضاعفی برای بخش صنعتی و کشاورزی استان صورت بگیرد.

منتخب مردم رشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای خود از کارخانه‌های مختلف و شرکت‌های صنعتی گفت: برخی از کارخانه‌ها باقدرت به فعالیت اقتصادی به کار خود ادامه می‌دهند که باید برای تشویق این نوع کارخانه‌ها، طرح‌های تشویقی و بخشودگی‌های مؤثر در نظر گرفته شود.

احمدی شرکت‌ها و کارخانه‌های نیمه‌جان صنعتی در استان گیلان را نیازمند توجه ویژه دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، این دسته از کارخانه‌ها به‌سختی حقوق کارگران را پرداخت کرده و درواقع نفس‌های آخر را می‌کشند و باید با تمهیدات لازم جان تازه‌ای به این شرکت‌ها بخشید تا چرخش این کارخانه‌ها به حرکت دربیاید.

وی با بیان اینکه بخشودگی‌های مالیاتی، تعویق و تأخیر پرداخت حق بیمه و بخشودگی یا تأخیر در پرداخت بدهی‌های دولت از راهکارهای مهم حفظ شرکت‌ها و کارخانه‌های نیمه‌جان است، گفت: برخی از کارخانه‌ها اگر تنها حق مالیات آن‌ها بخشیده می‌شد، ورشکست نمی‌شدند، بنابراین باید برای قدرت دوباره کارخانه‌ها و شرکت‌های نیمه‌جان، تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

منتخب مردم رشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برخی از واحدهای تولیدی با کمبود شدید نقدینگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها که به دلیل نبود نقدینگی با فشار اقتصادی مواجه هستند، املاک زیادی دارند که بدون استفاده در حال مستهلک شدن است، لذا با فروش آن‌ها می‌توانند نقدینگی واحدهای تولیدی خود را جبران کنند اما برخی از کارخانه‌ها نیز نیازمند حمایت ویژه از داخل استان هستند.

وی با تأکید بر اینکه همت نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم با توجه به شعار سال، توجه ویژه‌بر موضوع تولید و تولید چند برابری است، افزود: رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار سال، چهارچوب، چهارساله منتخبین مجلس یازدهم را مشخص کردند و با توجه به این موضوع، قطعاً توجه ویژه به وضعیت کارگران، تشویق کارفرمایان و تأکید ویژه به توان داخلی برای رونق اقتصادی ‌از برنامه‌های منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا