آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان:جبران خسارات اقتصادی کرونا با ارزیابی‌های درست و راهکار مناسب انجام می‌شود

کرونا

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : جبران خسارات اقتصادی ناشی از بروز بیماری کرونا ویروس با ارزیابی‌های درست و راهکارهای مناسب انجام می شود و دستگاه‌های اجرایی باید بررسی‌های کارشناسی داشته باشند.

دکتر یونس رنجکش در جلسه بررسی پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کرونا ویروس در استان گیلان افزود : میزان خسارت‌های مادی و اقتصادی وارد بر بنگاههای کسب و کار و مشاغل مختلف در این استان بسیار زیاد است که بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی‌های دقیق و دسته بندی مشکلات می‌تواند در ارایه راهکارهای حمایتی بسیار حایز اهمیت باشد.

وی اظهار داشت : تمام بخش‌های تولیدی و خدماتی استان گیلان در طی این مدت با آسیب‌های جدی و رکود درآمدها روبرو بوده اند که جبران خسارت‌ها میبایست با توجه به امکانات و شرایط کشور و سطح انتظارات انجام شود.

وی یاد آور شد : بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری ، ورزشی ، گردشگری ، صنایع و تولیدات دستی در کنار مشاغل خانگی و اصناف با بر باورهایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شده است رقم قابل توجهی از منابع اقتصادی استان را شامل می‌شوند که از گردونه در آمده اقتصادی استان و گردش مالی خارج شده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر فراگیر بودن اثرات اقتصادی این بیماری در سطوح محلی، ملی و بین المللی اظهار داشت : پیوستگی بین مشاغل و نیازهای بازار کسب و کار موجب شده است که هیچ صنفی مصون از پیامدهای منفی اقتصادی این بیماری نباشد.

به گفته رنجکش جدای از آثار اقتصادی این بیماری تاثیر بالای آن بر رکود و بیکاری و چالش‌های اجتماعی ناشی از آن تبعات دیگری را به همراه دارد که باید با همکاری و همراهی مردم و دولت پیگیری و جبران شود.

وی افزود : دولت در سطح ملی تصمیمات حمایتی را برای خروج رکود اقتصادی بنگاه‌های کسب و کار و پویایی آن‌ها پیش بینی کرده است که بخشی از آن پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی ادامه داد : بسیاری از مشکلات ایجاد شده بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و قوانین مانند مباحث مالیاتی ، بیمه تامین اجتماعی ، استمهال بدهی‌های بانکی و سایر موارد می‌تواند در سطح استان تصمیم گیری و اجرایی شود که نیاز دارد این مشکلات از سوی دستگاه‌های اجرایی استخراج و پیشنهادات به ستاد های مربوطه ارایه گردد.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست ظرف یک هفته ضمن بررسی کارشناسی خسارات و مشکلات و دسته بندی آنها موارد را به این اداره کل ارسال نمایند.

در این جلسه که مدیر کل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند هریک از اعضا به ارایه ارزیابی های انجام گرفته توسط سازمان های مربوطه از خسارات اقتصادی و مشکلات ناشی از بیماری کرونا در استان گیلان و راهکارهای پیشنهادی پرداختند و خواستار تسریع در برنامه‌های حمایتی برای خروج بنگاه‌های اقتصادی از وضعیت موجود و بازگشت به رونق کسب و کارها شدند.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا