آخرین خبرهااجتماعی

علیرضا کامران راد خبر داد: راه اندازی تونل مکانیزه ضدعفونی در پیاده راه مرکزی رشت

تونل مکانیزه ضدعفونی

مدیر منطقه دو شهرداری رشت از راه اندازی تونل مکانیزه ضدعفونی برای استفاده رایگان عابرین، در پیاده راه مرکزی رشت خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق, و بر پایه گزارش ارتباطات شهرداری منطقه دو ، علیرضا کامران راد با اشاره به راه اندازی تونل مکانیزه ضدعفونی در پیاده راه مرکزی رشت اظهار داشت: این سازه جهت استفاده رایگان عابرین پیاده برای ضدعفونی کردن افراد، در پیاده راه سمت خیابان شهید شریعتی نصب و راه اندازی شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت درباره نحوه فعالیت این تونل گفت: در این فرایند از اکسیژن هوا گاز اُزن تولید شده و این گاز در اختلاط با آب، آب اُزن دار تولید می کند.

کامران راد ادامه داد: این محلول خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده داشته و با ورود افراد به داخل تونل و چرخش ۳۶۰ درجه باعث ضد عفونی فرد می شود.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت با اشاره به تاریخچه استفاده از گاز اُزن گفت: اثبات شده است که گاز اُزن توانایی از بین بردن ویروس کرونا سارس را دارد و از آنجایی که ساختار ویروس کرونا ۱۹-کوید تقریبا مشابه ساختار ویروس کرونا سارس است می توان گفت که این گاز بر روی این ویروس نیز اثر گذار است.

وی درباره احتمال ایجاد آلودگی این تونل گفت: در این مکانیزم هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود و دوستدار محیط زیست است. بنابراین در فرایندی که رخ می دهد هیچگونه آلودگی ایجاد نمی شود و در نهایت اکسیژن مازاد وارد هوا می شود.

گفتنی است که این تونل در ماه مبارک رمضان نوبت اول در ساعات ۱۰ تا ۱۴ و در نوبت دوم از بعد از افطار تا ۲۳ برای استفاده شهروندان فعال است.

/rash.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا