آخرین خبرهااستان هااسلایدر

وضعیت سفید یک‌سوم شهرستان‌های گیلان

وضعیت سفید

به گفته رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان گیلان بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت یک‌سوم از شهرستان‌های استان سفید است.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان زارع عصر امروز پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان به‌خوبی اجرایی شده است، اظهار کرد: مردم گیلان در طی این مدت و نسبت به دیگر شهرستان‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی بیشتر رعایت شده و باید این روند همچنان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی مساجد و اماکن‌های مذهبی در استان گیلان گفت: ماه رمضان ماه مناجات با پروردگار است و مردم علاقه دارند به برگزاری مراسم ادعیه، تلاوت قرآن و نماز در مساجد هستند و بر اساس آمار یک‌سوم از شهرستان‌های گیلان وضعیت سفید دارند و در صورت مجوز ستاد مبارزه با کرونا اماکن‌های مذهبی بازگشایی می‌شوند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان با اذعان به اینکه بعضی از شهرستان‌های گیلان دارای وضعیت خوبی در قبال افراد مبتلا شده به کرونا نیستند تصریح کرد: تعدادی از شهرستان‌های گیلان وضعیت زرد و البته مناطقی هم وضعیت قرمز دارند یعنی همچنان تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و مبتلایان نیازمند به بستری به ازای هرروز از شش تا هفت نفر بیشتر است.

زارع با تأکید بر ارائه گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص در خصوص وضعیت شهرستان گیلان در خصوص کرونا افزود: ممکن است در هرروز یک نفر فوتی بیمار کرونایی داشته باشیم؛ به همین سبب مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا هفته آینده بررسی‌های دقیق را قبل از موعد مقرر اجرای تصمیم ستاد ملی که اختیار به استان‌ها داده‌شده، ارائه کند تا دقیقاً مشخص شود کدام شهر یا بخش در وضعیت سفید هستند.

وی با تأکید بر اینکه بازگشایی اماکن‌های مذهبی منوط به دستور ستاد مبارزه با کرونا کشور است، بیان کرد: پس از مشخص شدن وضعیت هر شهر، امکان بازگشایی اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد برای برگزاری نماز جماعت و جمعه در آن‌ها وجود دارد که به مردم استان در موعد مقرر اطلاع‌رسانی می‌شود.

استاندار گیلان بازگشایی بعضی از معابر را به معنای عادی شدن شرایط ندانست و تصریح کرد: انتظار ما این است مردم بازگشایی بعضی از اماکن‌های مذهبی را به‌منزله پایان یافتن کرونا و یا اتمام بیماری در آن بخش یا شهر و شهرستان تلقی نکنند چراکه در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی، امکان بازگشت به وضعیت زرد یا قرمز وجود دارد.

زارع ضمن قدردانی از همراهی مردم در کمک به اقشار آسیب‌دیده در ایام کرونا گفت: از مردم متدین و خیر گیلان که در این ایام همچون زمان مواجهه با حوادث طبیعی در هر نقطه کشور و استان در کنار مردم، پیش‌قدم بودند و علاوه بر حمایت و مساعدت‌های مالی، بسته‌های معیشتی تهیه کردند نهایت تشکر رادارم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا