آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در جلسه کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد؛ تشویق مردم به خرید کالای کیفی ایرانی، گامی برای تحقق جهش تولید است

قاچاق کالا و ارز

استاندار گیلان با تأکید بر حمایت از کیفی سازی تولید محصولات داخلی و زمینه‌سازی برای تحقق شعار جهش تولید گفت: باید با اقدامات فرهنگی و آموزشی، مردم را برای خرید کالای ایرانی با کیفیت تشویق و ترغیب کنیم.

به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید اشاره و با بیان اینکه دستگاه‌های کاشف در امر مقابله با قاچاق کالا و افزایش میزان کشفیات در سال گذشته توفیقات خوبی حاصل کردند، بر ضرورت آسیب شناسی معایب، نواقص و کمبودها و نیز برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی برای عوامل کشفیات کالاهای قاچاق تأکید کرد.

وی استفاده از مشارکت سمن ها را در مسیر مبارزه با قاچاق اثرگذار خواند و افزود: در هرمقطعی که از نخبگان، آموزش و پرورش، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مدنی در مسیر فرهنگ سازی و آموزش بهره گرفته ایم؛ نتایج اثرگذاری را شاهد بوده ایم.

استاندار گیلان وجود همدلی، همفکری و همصدا بودن دستگاه‌های اجرایی را در جهت تحقق شعار سال بسیار مهم ذکر و اضافه کرد: بازار مصرف به عنوان یکی از ضروریات تحقق جهش تولید نیازمند تولید و عرضه کالاهایی با کیفیت است.

وی همچنین بر لزوم شناسنامه دار کردن کالاها و تکمیل این اقدام ارزشمند در سطح استان به منظور نظارت بهتر تأکید کرد.

دکتر زارع زراعت چوب را یکی دیگر از عوامل موثر بازدارندگی قاچاق دانست و اظهار امیدواری کرد که با اختصاص بخشی دیگر از اراضی که قابلیت زراعت چوب را دارند، گام موثری در این حوزه برداشته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به مطالبه مردم مبنی بر تشدید نظارت ها درخصوص کالاهای سلامت محور، بهداشتی و ملزومات مورد نیاز طی دو ماه اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا ، به صورت مستمر هرگونه کشفیات و نیز اقدام مورد نیاز برای جلوگیری از صادرات مواد اولیه تولیدات بهداشتی، رصد و نظارت می‌شود تا خللی در تأمین اقلام ضروری مردم ایجاد نگردد.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا