آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در دیدار معاون سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت؛ ارائه خدمات الکترونیکی بیمه سلامت، رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال داشته است

بیمه سلامت

استاندار گیلان ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق سامانه‌های الکترونیکی را موجب رضایت‌مندی مردم خواند و گفت: این مهم در کنار نظارت بر استفاده از امکانات توسط بیمه شدگان؛ بهره‌روی بیشتر، کاهش مراجعه حضوری و تأمین سلامت مردم رابه دنبال دارد.

به گزارش تدبیرشرق؛دکتر ارسلان زارع عصر روز (چهارشنبه) در دیدار معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در پوشش بیمه‌ای موفق عمل کرده ، افزود: پوشش همگانی بیمه، یکی از درخواست‌های مهمی است که مردم در تمامی کشورها دارند و بسیاری نیز هنوز نتوانسته‌اند آن را محقق کنند.

وی پوشش ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور و ارائه خدمت رایگان به ۳۴ میلیون نفر از این شمار را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدام بزرگی در این حوزه انجام داد که در آرامش روحی و روانی یک بیمار، اثربخش است ضمن آنکه بانک اطلاعاتی قابل اتکایی نیز به دست آمد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بهره‌مندی مردم از امور بیمه‌ای به ویژه در حوزه سلامت و در مواقعی همچون شیوع بیماری کرونا برای ساماندهی و مدیریت بهینه شرایط توسط کادر درمان موثر است.

وی ارائه خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت را موجب رضایتمندی مردم خواند و اظهار داشت: این امر در کنار نظارت بر استفاده از امکانات توسط بیمه شدگان؛ بهره‌روی بیشتر، کاهش مراجعه حضوری و تأمین سلامت مردم را به دنبال دارد.

استاندار گیلان افزود: بیمه سلامت در جریان بیماری کرونا با اطلاع‌رسانی به‌موقع مبنی بر تمدید دفترچه‌ها و عدم نیاز به مراجعه حضوری، گام عملی برای خدمت به مردم برداشت که استمرار این خدمات از جمله نسخه الکترونیکی می‌تواند کمک شایان توجهی داشته باشد.

در این دیدار معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران نیز با قدردانی از حمایت‌های استاندار گیلان نسبت به برنامه‌های این بیمه بیان داشت: در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش و یک هزار و ۷۱۱ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

شاهرخ رامزی به هزینه سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان گیلانی بیمه سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه بیمه سلامت ارائه خدمات واقعی به افراد محروم است که در این راستا شمار خدمت به روستاییان از هفت به ۱۲ خدمت افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در ۶۱۴ بیمارستان دولتی بیمه شدگان سلامت، نیاز به ارائه دفترچه ندارند و از طریق کد ملی خدمت دریافت می‌کنند، گفت: امیدواریم در گیلان با حمایت‌های همه جانبه برای مراکز سرپایی و بیمارستان‌های غیردولتی نیز ارائه دفترچه، حذف و با تبادل الکترونیکی اسناد و نسخه، شاهد شفاف سازی و صرفه جویی در هزینه‌ها باشیم.

در خاتمه این دیدار با قدردانی از تلاش‌های علی اکبری، جمشید محمدی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان معرفی شد.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا