آخرین خبرهااستان ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد؛ پنجره واحد توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایجاد می‌شود

شرکت های دانش بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار مراکز تولیدی را موجب ارتقای جایگاه علمی و صنعتی کشور دانست و گفت:پنجره واحد توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق؛ ظهر روز (دوشنبه) آرش فرزام صفت در جلسه بهره برداری از ظرفیت طرح های دانش بنیان اظهار داشت: پنجره واحد توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایجاد میشود.

وی حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار مراکز تولیدی را موجب ارتقای جایگاه علمی و صنعتی کشور دانست و تصریح کرد: باید هم افزایی و تعامل بین شرکت های دانش بنیان با بخش صنعت رونق پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارگیلان بر لزوم ایجاد یک پنجره واحد بین صنعت و مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در این پنجره باید نتایج مطالعات و تحقیقات به اشتراک گذاشته شود.
وی حوزه کشاورزی را از جمله بخش های نیازمند به توسعه فنی دانست که این مهم از طریق دانش و مهارت های نوین و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان محقق می شود.
فرزام صفت توجه به فناوری و دانش را موجب بهبود تولید، ارزش افزوده محصولات تولیدی و نیز صرفه جویی در زمان و مواد اولیه دانست و افزود: باید بروکراسی اداری در مسیر بهره مندی از خدمات دانش محور را به حداقل برسانیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در گیلان وجود دارد ، گفت: باید سمت و سوی مطالعات و دست آوردهای پژوهشی این مراکز علمی به سمت نیازهای اساسی استان سوق پیدا کند و در این بخش نیازسنجی از دستگاه های متولی و فعالان مربوطی صورت گیرد.
وی به تامین برنج مورد نیاز کشور، تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و بهبود وضعیت محیط زیست به عنوان سه پروژه کلان استان که قابلیت استفاده از فناوری را دارند اشاره کرد و خواستار ارایه اولویت های تحقیقاتی از سوی مراکز علمی و اولویت های نیاز های واحدهای صنعتی از سوی متولیان تولید شد.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا