آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در جلسه ستاد تنظیم بازار بیان داشت؛ راه اندازی سامانه خرید اینترنتی در راستای اجرای رویکرد “در خانه بمانیم و در خانه بخریم” / کمبودی در حوزه اقلام ضروری مردم وجود ندارد

تنظیم بازار

نماینده عالی  دولت در گیلان با تصریح اینکه کمبودی در حوزه اقلام ضروری در استان وجود ندارد،‌گفت: سامانه خرید اینترنتی با عنوان بومی بیهین که طراحی شده؛ در راستای اجرای رویکرد “در خانه بمانیم و در خانه بخریم” است.

به گزارش تدبیرشرق؛دکتر ارسلان زارع روز (دوشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: انتظار دارم در سالجاری که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شده ، کارگروه تنظیم بازار با کنترل قیمت کالاها و نیز مدیریت عرضه و تقاضا سهمی موثر در جهش تولید، خصوصا حمایت از تولیدات داخلی به ویژه تولیدات استان داشته باشد.

وی بر لزوم برگزاری منظم جلسات، برنامه ریزی دقیق و مستمر و همچنین پیگیری مطالبات و نیازهای استان از سوی کارگروه تنظیم بازار تاکید کرد و افزود: از این حیث استان گیلان در سال گذشته توانست رتبه برتر را کسب نماید که امیدواریم در سال جاری نیز این موفقیت تداوم داشته باشد.

دکتر زارع از همکاری خوب اصناف ، بازاریان و واحدهای کوچک خدماتی که در جریان شیوع ویروس کرونا از همان روزهای ابتدایی تا کنون تلاشی ارزنده داشته اند، تقدیر کرد و گفت: این همکاری موثر و شتابان استمرار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علیرغم محدودیت های ترافیکی در اسفندماه و ایام نوروز ، هیچگونه مشکلی در حمل و نقل کالاهای اساسی و مورد نیاز نداشته ایم و با بازگشایی و آغاز فعالیت مشاغل کم خطر شاهد فراوانی کالا برای عرضه هستیم و کمبودی در حوزه اقلام ضروری در گیلان وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده از حیث تامین کالاهای استراتژیک اطمینان خاطر داریم، به گونه ای که هم اکنون ۴۱هزار و ۵۰۰ تن گندم در سیلوهای استان ذخیره شده، ۱۷۱ هزار تن برنج در انبارهای استان موجود است و در خصوص روغن ، شکر، گوشت قرمز و سفید هم مشکلی وجود ندارد و با اطمینان خاطر به استقبال ماه مبارک رمضان می رویم.

وی با تاکید بر این امر که باید در تامین کالاهای مورد نیاز مردم به کیفیت آنها هم توجه شود، به افزایش کیفیت آرد که افزایش رضایت مردم را در پی داشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که فصل خرید گندم است، باید به کیفیت آن در خرید توجه شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: از جمله دلایل کاهش مصرف گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان؛ تعطیلی هتل ها و رستوران ها و نیز کاهش ورود مسافران است از این رو شاهد اشباع بازار از تولیدات انبوه در این بخش بودیم که با زنجیره همکاری های خوبی که در این بخش انجام شد و پشتیبانی های موثری که صورت گرفت ، این تولیدات به درستی مدیریت شد.

دکتر زارع با تاکید بر حفظ ایجاد تعادل بین تولید و عرضه در تامین گوشت قرمز ، بیان کرد: برای ایجاد این تعادل و حمایت از دامداران استان جلسه ای برگزار شود تا در صورت امکان ، زمینه خرید توافقی تولیدات از طریق شرکت پشتیبانی امور دام فراهم گردد.

وی به واردات گوشت قرمز در صورت لزوم اشاره و اظهار کرد: علاوه بر ضرورت تعدیل قیمت برای عرضه، به این نکته توجه شود که اگر دامی از استان دیگر وارد گیلان شد، باید از نظر بهداشتی کاملاً بررسی شود و به این منظور اداره‌کل دامپزشکی باید از ورود دامی که پروانه بهداشتی ندارد و مبدأ و مقصد آن مشخص نیست، جلوگیری به عمل آورد.

دکتر زارع با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات بانک مرکزی تورم گیلان از میانگین کشوری در سال ۹۸ کمتر بوده ، بر ضرورت استمرار این عملکرد و جلوگیری از گران‌فروشی در سالجاری تاکید کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تاثیر و نقش بازرسی ، نظارت ها و گشت های مشترک از سوی دستگاه های نظارتی گیلان در مدیریت و تنظیم بازار گفت: ۲۱۳ هزار مورد بازرسی در گیلان انجام شد که در کنترل قیمت‌ها مولفه مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۹درصد پرونده های تشکیل شده سال ۱۳۹۸ در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفته ، بیان داشت: بدیهی است که در ایام ماه مبارک رمضان تقاضای مردم برای خرید برخی اقلام افزایش می‌یابد، لذا باید نظارت‌های مستمر و روزانه خود را افزایش دهیم.

استاندار گیلان همچنین به موضوع حمل و نقل مسافران اشاره و تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و احترام به دستورالعمل های بهداشتی ،رانندگان تاکسی نسبت به رعایت فاصله در سرنشین ها نیز توجه می کنند.

وی به حمایت های دولت از محل ۷۵هزار میلیارد تومان به اصناف و فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از این مبلغ به فعالان حوزه حمل و نقل عمومی  تعلق می گیرد.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: باید برای شهرهای پرجمعیت به ویژه رشت ، ناوگان حمل و نقل مجهزتری فراهم شود تا بتواند در همه ایام به درستی خدمات رسانی کند.

وی ادامه داد: کرونا بهانه‌ای برای رواج خریدهای اینترنتی شده و در بسیاری از کشورهای اروپایی در راستای توسعه پایدار جوامع، این موضوع را از چند سال گذشته آغاز کردند زیرا ضرورتی ندارد مردم برای خرید از وسایل حمل و نقل استفاده کرده و وقت و سرمایه خود را تلف کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در اجرای رویکرد “در خانه بمانیم و در خانه بخریم” و راه اندازی سامانه بیهین ، به عنوان اقدامی شایسته از عوامل اجرایی این طرح تقدیر می کنم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ کسب و کار در این سامانه بارگزاری شده و بر خط هستند، رتبه استان را در کسب و کارهای آنلاین هشتم عنوان کرد و این جایگاه را نشان از علاقمندی گیلانیان نسبت به فعالیت های اینترنتی خواند و تصریح کرد: رسانه ملی و دیگر رسانه های مکتوب و مجازی و همچنین کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد مدیریت کرونای استان، در معرفی این سامانه کوشا باشند.

گفتنی است در این جلسه از سامانه که با عنوان بومی بیهین به معنای بخر طراحی و نامگذاری شده، رونمایی شد.

شهروندان به منظور پیشگیری از ترددها و تسهیل خرید از طریق ابزارهای تلفنی، پیامک و فضای مجازی و موکول کردن خریدهای غیرضروری به زمان دیگر می توانند به این سامانه به آدرس  اینترنتیbihin.ir  مراجعه کنند.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا