آخرین خبرهااستان ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: غربالگری بیش از ۹۲ درصد گیلانیان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

غربالگری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری بیش از ۹۲ درصدی گیلانیان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا (بیماری کووید ۱۹) در استان گیلان تا به امروز خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق ؛ دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به همکاری مردم گیلان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۲ درصد خانوارهای استان نسبت به کل جمعیت گیلان مورد پایش و غربالگری قرارگرفته‌اند.

وی با اعلام نسبت خانوارهای غربال‌شده به مجموعه خانوار تحت پوشش، افزود: ۸۸٫۲۲ درصد از خانوارها در گیلان نسبت به خانوارهای تحت پوشش، مورد غربالگری داشته‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا گیلان با تقدیر از مشارکت مسئولانه مردم در ثبت اطلاعات سلامت خود در جهت کنترل کرونا ویروس، گفت: ۹۴٫۵۴ درصد مردم گیلان به‌صورت خودارزیابی اطلاعات سلامت خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه پس از ثبت اطلاعات توسط افراد کارشناسان اطلاعات ثبت‌شده را ارزیابی می‌کنند، بیان کرد: ۹۳٫۰۹ درصد افراد ثبت‌نام‌شده در طرح غربالگری موردپیگیری فوری قرارگرفته‌اند. 

دکتر سالاری افزود: همکاران شبکه بهداشت علاوه بر اجرای بسیج ملی مقابله با کرونا در برنامه‌های گسترده بخش بهداشت محیط و اقدام علیه مبارزه با بیماری کووید-۱۹ مشارکت فعالانه دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا گیلان همچنین از تمامی افرادی که در برنامه غربالگری شرکت نکرده‌اند، درخواست کرد تا از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ یا سامانه اینترنتی salamat.gov.ir به بسیج ملی مقابله با کرونا پیوسته و در پایداری سلامت اثرگذار باشند.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا