آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

دستور رئیس قوه قضائیه: کسانی را که با دریافت پول یا امتیاز، شهادت کذب می‌دهند، شناسایی کنید

شهادت کذب

رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای به حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه دستور داد برای شناسایی و تعقیب افرادی که به صورت حرفه‌ای در اطراف واحدهای قضایی حضور دارند و با دریافت پول یا امتیاز، به عنوان شاهد در پرونده‌ها شهادت کذب می‌دهند، اقدام کند.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رئیسی با صدور بخشنامه‌ای در چهار بند، نحوه احضار، اخذ اظهارات شهود و جلوگیری از تبانی و مواضعه آنها با طرفین پرونده‌ها را به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ کرد.

در بند یک این بخشنامه آمده است: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه حداکثر ظرف دو ماه ترتیبی اتخاذ نماید که امکان ثبت مشخصات گواهان در سامانه مدیریت پرونده قضایی امکان‌پذیر باشد.

بند دوم این بخشنامه تصریح کرده است: قضات دادگاه‌ها و دادسراها نسبت به احراز هویت شهود تعرفه شده و درج مشخصات گواهان در سامانه مذکور و استخراج سابقه آنان اقدام کنند.

در بند سوم نیز آمده است: در صورت کشف شهادت کذب و تبانی در اثنای تحقیقات یا رسیدگی فوراً مراتب صورتمجلس و جعیت تعقیب کیفری مرتکبین اقدام لازم معمول گردد.

در بند چهارم نیز رئیس قوه قضائیه دستور داده است: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه ضمن مراقبت مستمر در این خصوص، نسبت به شناسایی و معرفی اشخاصی که در اطراف واحدهای قضایی به صورت حرفه‌ای حضور داشته ودر قبال اخذ مال یا امتیاز، مبادرت به ادای شهادت کذب در مراجع قضایی می‌‌کنند، اقدام کند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا