آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

وضعیت بیمارستان‌های گیلان تحت کنترل است/ نگرانی کادر درمانی گیلان از شیوع موج دوم کرونا

موج دوم کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از شروع شیوع موج دوم کرونا در گیلان گفت: با توجه به خستگی کادر درمانی استان و افزایش تردد در خیابان‌های استان این احتمال وجود دارد موج دوم کرونا در گیلان شروع شود و در آن موقع کنترل کرونا سخت می‌شود.

محمدرضا نقی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس رشت، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح بسیج ملی مقابله کرونا اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا است و تاکنون ۸۵ درصد مردم گیلان در این طرح شرکت کرده و غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از شماره تلفن و آدرس مردم برای غربالگری مشخص نشده است، گفت: متأسفانه هنوز علیرغم راهکارهای اندیشیده شده از بخشی از مردم گیلان هیچ آدرس و شماره تلفنی برای غربالگری وجود ندارد و ما از طریق‌های مختلف به دنبال پیدا کردن این افراد هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اذعان به اینکه بیمارستان‌های گیلان تحت کنترل است، تصریح کرد: با همکاری مردم و کادر درمانی استان توانستیم از یک موج و اپیدمی عبور کنیم و وضع بیمارستان‌های استان تحت کنترل بوده و از یک شرایط سخت عبور کردیم.

نقی پور با ابراز نگرانی از شروع شیوع موج دوم کرونا در گیلان بیان کرد: اگر مردم به استان گیلان سفر و در خیابان‌ها تردد کنند، با توجه به خستگی کادر درمانی استان، این احتمال وجود دارد موج دوم کرونا در گیلان شروع شود و در آن موقع کنترل کرونا سخت می‌شود.

وی لازمه آغاز فعالیت کشاورزی در گیلان را رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد و افزود: کماکان بخشی از فعالیت‌های کشاورزان گیلانی به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود لذا از آنان درخواست دارم دستور عمل‌های وزارت را رعایت کرده و آن را انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با درخواست از مردم در خصوص عدم ترددهای غیرضروری در خیابان‌های استان افزود: بارها اعلام کردیم تنها راه مقابله با کرونا قطع زنجیره این ویروس است ولی هنوز عده‌ای به آن بس توجه هستند لذا از مردم می‌خواهم در خانه‌های خود مانده و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا عیدی کادر درمانی استان گیلان به مردم قطع زنجیره کرونا باشد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا