آخرین خبرهااسلایدربین الملل

مرکل: کرونا بزرگ ترین چالش برای آلمان بعد از جنگ جهانی دوم است

کرونا

صدراعظم آلمان در یک سخنرانی نادر خطاب به شهروندان کشورش گفته که آلمان در مبارزه علیه ویروس کرونا با بزرگ ترین چالش بعد از جنگ جهانی دوم مواجه است. او از مردم تقاضا کرده که تدابیر اعلام شده از سوی مقامات را رعایت کنند.

صدراعظم آلمان شام چهارشنبه، ۱۸ مارچ، در این سخنرانی که از طریق تلویزیون عامه آلمان نشر شد، از مردم خواست که تماس های اجتماعی را به حداقل کاهش دهند تا از سرعت گسترش ویروس کرونا کاسته شود.

خانم مرکل گفت: «وضعیت جدی است، آن را جدی بگیرید. بعد از وحدت مجدد، در واقع بعد از جنگ جهانی دوم کشور ما با چالشی مواجه نبوده است که این اندازه نیازمند همبستگی و وحدت عمل ما بوده باشد.»

صدراعظم آلمان تاکید کرد که هر فرد می تواند در این مبارزه سهم بگیرد. او با اشاره به توصیه کارشناسان صحی گفت که مردم باید از دست دادن خودداری کنند، دست های خود را به صورت منظم و اساسی بشویند، با دیگران حداقل یک متر فاصله را رعایت کنند و از تماس با سالمندان خودداری کنند، چونکه آنها به صورت خاص در خطر قرار دارند.

پاسخ به سوال‌های عمده در مورد محافظت در برابر ویروس کرونا
او تاکید کرد که هرچند تدابیر روی دست گرفته شده در مبارزه علیه گسترش کرونا به شمول محدودیت زندگی اجتماعی و محدودیت در آزادی گشت و گذار دشوار اند، اما ضروری می باشند و باید رعایت گردند.

خانم مرکل اضافه کرد: «من عمیقاً باور دارم که ما در وظیفه ای که پیش رو داریم موفق می شویم، اگر واقعاً همه شهروندان کشور درک کنند که این مبارزه وظیفه آنها نیز است.»

آلمان برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا مکتب ها، کودکستان ها، دانشگاه ها و مکان های مشابه را تعطیل کرده است. همچنین برای رستورانت ها، هوتل ها و دیگر بخش های زندگی عمومی نیز محدودیت های زیادی وضع شده و یا مسدود شده اند.

مرکل در عین زمان احتمال وضع شدن تدابیر شدیدتر را رد نکرد: «ما به عنوان حکومت همواره بررسی می کنیم که چه اموری را اصلاح کنیم و چه مسایل دیگری ضروری اند.» او خاطرنشان ساخت که وضعیت در حال تغییر است و آمادگی برای تدابیر جدید باید وجود داشته باشد.

جدا از سخنرانی هایی که انگلا مرکل به مناسبت سال جدید عنوانی ملت ایراد می کند، این نخستین بار در ۱۵ سال حکومت اش است که به صورت مستقیم در رابطه به موضوع خاصی خطاب به ملت سخنرانی می کند.

انستیتوت رابرت کوخ آلمان قبل از ظهر چهارشنبه اعلام کرد که مجموعا هشت هزار تن در آلمان به ویروس کرونا آلوده شده اند و ۱۲ تن در پی ابتلا به این بیماری جان داده اند.

آن مقام های مسئول مبارزه علیه این بیماری در آلمان گفته اند که اگر مردم تدابیر اعلام شده را رعایت نکنند، حدود ۱۰ میلیون نفر به این ویروس آلوده خواهند شد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا