آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار: بیش از یک میلیون نفر در گیلان پایش کرونا شدند

کرونا

استاندار گیلان از پایش افزون بر یک میلیون و ۷۳ هزار نفر تا کنون در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق, ارسلان زارع امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی استان افزود : این تعداد تا پایان امروز به یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را دارای نتایجی مثبت خواند و تعداد افراد پایش شده را در مدت سه روز اجرای طرح معادل ۴۲ درصدی جمعیت استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص کرونا، راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از انتقال این ویروس از طریق رسانه ملی، رسانه های مکتوب و مجازی و همچنین فعالان اجتماعی و بسیجیان اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفته است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح، سازماندهی مناسبی درخصوص بسیجیان، بهورزان و مراقبین سلامت در همه شهرستان ها انجام شده به گونه ای که بیش از سه هزار نفر از بهورزان و مراقبان سلامت و بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان برای اجرای این طرح ساماندهی و مورد آموزش قرار گرفتند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پایش بیش از ۵۰ درصدی جمعیت برخی شهرستان های گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: این مهم با برنامه‌ریزی‌های موثر و همکاری مناسب مردم محقق شده و امیدواریم تا اوایل هفته آینده در شهرستان‌های کم جمعیت پایش کامل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی ها تا ۲۶ اسفندماه جاری کل جمعیت استان پایش می‌شوند، خاطرنشان کرد: این طرح را می توان در سایر استان های کشور نیز اجرایی کرد.

استاندار گیلان با اشاره به بهبود وضعیت بیمارستانی گفت:خوشبختانه امروز در بیمارستان رازی رشت ۵۰ تخت خالی برای پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا بوده و بسترهای لازم برای درمان بیماران وجود دارد.

گیلان یکی از کانون های آلوده به ویروس کرونا در کشور است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا