آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

ضرب الاجل استاندار گیلان برای مدیران ناکارامد، گامی جهت توسعه پایدار استان /رنجی که استان گیلان بواسطه حضور مدیران نالایق می برد

مدیران ناکارامد

اختصاصی تدبیر شرق:بارش برف سنگین اخیر در استان گیلان ثابت کرد تا چه اندازه این استان گرفتار مدیران ناکارآمد و مدعی است. مدیرانی که نه تنها قدمی برای رفع گرفتاری های مردم درمانده برنمی دارند بلکه آنچنان خود را محق و سزاوار می دانند کسی جرات سوال کردن از آنها را ندارد !

متاسفانه بعد از ۴ دهه از عمر نظام جمهوری اسلامی حلقه بسته ای از مدیران شکل گرفته که بعد از گذشت هر چند سال تنها دچار تغییر درمناصب خود می شوند. با این وضعیت باید گفت ایران بهشت مدیران ناکارآمد و مدعی است که هر از گاهی نیز البته آماری از بهبود شرایط می دهند اما در عمل هیچ اتفاقی مثبتی رخ نداده است.
در این میان مدیرانی وجود دارند که هنگام ناتوانی خود در مقابل بحران ها و اهداف اصلی، اذهان را به سمت فعالیتهای فرعی منحرف می نمایند تا مورد هجمه های مختلف قرار نگیرند. نمونه بارز آن حضور مستمر و برگزاری جلسات غیرمرتبط و نمایشی و کاملا فرمایشی است. چنین مدیرانی توجیه عملکرد نامناسب خود را نبود امکانات و منابع لازم می پندارند، غافل از اینکه از اصل های مهم مدیریتی، رسیدن به اهداف در کنار محدودیت هاست. چنین مدیرانی به خود اجازه می دهند به بهانه نبود امکانات به فعالیت های حاشیه ای بسنده نمایند اما نباید غافل بود یک مدیر، امکانات ساز است نه امکانات گیر. اینگونه مدیران هیچگاه عملیاتی نبوده و بیشتر محبوس در اتاق شیشه ای خود می باشند و به محض وقوع بحرانی خارج از توان اداره آن ، سعی در کتمان حقیقت و ارایه آمارهای فراواقعی و تزریق امید و انگیزه کاذب در جامعه خواهند بود.
دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در جلسه شورای اداری روز چهارشنبه پیرو ناکارامدی و سهل انگاری برخی مدیران دستگاههای دولتی در حادثه برف اخیر، لب به انتقاد گشود و فرصت بی برنامگی و بی تدبیری را در کام برخی مدیران بی درایت استان تلخ نمود . وی چابکی ، چالاکی ، کیفیت انجام امور ، سرعت عمل و هماهنگی را ضرورتی در مسیر اجرای وظایف مدیران دانست و اظهار داشت: در ابتدای حضورم به عنوان استاندار درگیلان ، نسبت به میزان توانمندی مدیران قضاوتی نکردم و پس از گذشت چند ماه و ارزیابی دقیق از عملکرد آنها باید اعلام کنم که برخی مدیران عملکرد خوب، شایسته تشویق و قابل حمایت دارند اما برخی در سطح متوسط هستند .این اظهارات نشان می دهد استاندار گیلان در بدو شروع مدیریت خویش نگاهی از روی تساهل و تسامح با مدیران زیر دستی خود داشته و عرصه را به روی آنها تنگ ننموده است اما پس از گذشت چند ماه و وجود کم و کاستی های موجود مدیریتی در سطح استان جایی را برای مدارا با مدیران بی کفایت نمی بیند!

وی با بیان اینکه به این دسته از مدیران یک ماه فرصت داده می شود تا عملکرد خود را بهبود بخشند و رضایت مردم را بدست آورند، گفت: تعدادی از مدیران نیز متاسفانه عملکرد ضعیفی داشته اند که در مورد آنها تصمیمات لازم اتخاذ شده و می شود و قطعا در آینده در جمع مدیران استان نخواهند بود.
ضرب الاجل استاندار گیلان در غربالگری مدیران ضعیف استان وجایگزینی آنها با افراد توانمند و متخصص می تواند افق های نوینی در عرصه توسعه پایدار و مدیریت موثر بحران استان با خود به همراه داشته و متضمن گام های موفق مدیران لایق در دولت تدبیر و امید باشد.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا