آخرین خبرهافرهنگی و هنری

گفتگو با نرجس خاتون بدرطالعی بازیگر سریال جایزه ۴: جایزه با طرح مسائل و اتفاقات روز جامعه، فصل به فصل پرمخاطب تر و محبوب تر شده است

سریال جایزه4

سریال پرطرفدار جایزه ۴ به نویسندگی و کارگردانی علی حلوی، یکی از محبوب ترین سریال های چند سال اخیر شبکه باران است. نرجس خاتون بدرطالعی از بازیگران خوب و با سابقه استان ایفاگر یکی از نقش های اصلی این سریال است. وی در گفتگویی راجع به جایزه ۴ گفت: من مانند سری های قبل ایفاگر نقش خاله هستم. امسال بخاطر مسئله فروش زمین، کنکاش ها و ماجراهای مربوط به این شخصیت بیشتر شد و خوشبختانه مورد توجه مردم هم قرار گرفت. بازخوردهای بسیار خوبی از سوی بینندگان در کوچه و خیابان می بینم و اظهار خوشحالی می کنند از اینکه هرشب برای دقایقی باعث ایجاد خنده می شویم.

وی با اشاره به کسب رتبه اول جایزه در نظرسنجی مرکز پژوهش صدا و سیمای مرکز گیلان در پاییز و زمستان امسال گفت: کسب این موفقیت علت های مختلفی دارد، از جمله داستان، کارگردان، بازیگران، موضوع طنز و…
من خوشحالم که این سریال توانسته نظر همه را به خود جلب کند. در حدی که مدام پی گیر پخش و سرنوشت شخصیت های آن هستند.
بدرطالعی در پاسخ به این سوال که اکثر سریال هایی که به سری های دو، سه و بیشتر می رسند از لحاظ کیفی افت می کنند، اما راجع به جایزه این اتفاق نیفتاد گفت: مسائلی که در جایزه مطرح می شود، مسائل واقعی زندگی ماست. قضایایی مانند اختلاف پدرشوهر و عروس، نداشتن شرایط تهیه منزل برای یک زوج جوان در ابتدای ازدواج و… همه اینها مسائل اجتماعی است که دور و بر ما وجود دارد. فکر می کنم به این دلیل است که مردم خیلی بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند و جایزه، سری به سری توانسته در جذب مخاطب موفق تر باشد‌.
این بازیگر با سابقه صدا و سیمای مرکز گیلان در خصوص روند سریال سازی در استان پاسخ داد: در استان ما سریال سازی کم صورت می گیرد و این بیشتر به مسائل مالی و بودجه ای بر می گردد و با وجود و حمایت اسپانسر ساخته می شود که جا دارد از حمایت های آقای هودنه مدیرعامل فروشگاه گنجینه شهر فرش خزر تشکر کنم. مشکلات سریال سازی ما زیاد است که علت اصلی آن به مسائل مالی بر می گردد. هر چند ما، بعد از تهران فعالترین استان از لحاظ ساخت سریال و مجموعه های نمایشی هستیم.
بدرطالعی در پاسخ به این سوال که ساخت سریال های شبکه های سراسری در استان گیلان و برخی حواشی و اعتراضاتی که در خصوص گویش ها و موضوعات مطرح شده در آن ایجاد می شود را چطور ارزیابی می‌کند اظهار داشت: من جز افرادی هستم که نسبت به این قضیه اعتراض دارم. کارگردانی به اینجا می آید از لوکیشن و فضای ما استفاده می کند، ۷۰ ۸۰ درصد بازیگرانش هم گیلانی هستند، اما در تیتراژ اسامی بازیگران تهرانی نوشته می شود! اینکه چطور باید با این مسئله مقابله کرد مسئله مهمی است. همچنین گاهی گویش ما به صورت بدی استفاده می شود هم اتفاق خوبی نیست. مثلا در همین سریال اخیری که پخش شد از گویش های بسیار بدی استفاده شد. من فکر می کنم مسئولیت این قضیه با مسئولین صدا و سیماست که باید با آن برخورد کنند. وقتی کارگردانی از لوکیشن و بازیگران ما در کارش استفاده می کند باید متعهد شود که گویش ما به تمسخر گرفته نشود. مدیران مرکز گیلان با مدیران تهران در ارتباط هستند و باید این مسائل به صورت اعتراض بیان شود.
وی ادامه داد: در این مورد بازیگر بی تقصیر است. مثلاً بازیگری که ۱۲ روز در یک سریال طولانی بازی می کند، طبیعتا به او فیلمنامه کامل را نمی دهند و زمان قرارداد فقط نقش را به او توضیح می دهند نمی داند که در کلیت داستان چه اتفاقی می افتد. اینکه در روال سریال چه اتفاقی می افتد، فقط نویسنده و کارگردان اثر در جریان آن است.
این بازیگر محبوب در پایان در پاسخ به این سوال که کدامیک از نقش هایی که ایفا کرده را بیشتر دوست دارد گفت: نقش زبیده در سریال فردا روشن است به نویسندگی زنده یاد فرهاد پاک سرشت و کارگردانی قدیر باقری، یکی از متفاوت ترین نقش هایی بوده که ایفا کردم و به شدت آن را دوست دارم.
گفتگو: اکبر حیدرپور
عکس از نعیم اسمی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا