آخرین خبرهااستان هااقتصادی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خبر داد: بهره‌برداری از ۹۰ پروژه گردشگری گیلان هم‌زمان با دهه‌فجر

پروژه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ۲۸ دی‌ماه ۹۸ از افتتاح ۹۰ پروژه گردشگری در ایام‌الله دهه‌فجر در این استان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق ؛ شهرود امیرانتخابی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: این ایام فرصت خوبی برای انعکاس اقدامات صورت گرفته از سوی خدمت‌گزاران نظام است.

او ادامه داد: به یمن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب از ۹۰ پروژه این اداره‌کل با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان پروژه‌های سرمایه‌گذاری را شامل ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۱ هتل و هتل‌آپارتمان، سه سفره‌خانه، دو مهمان‌پذیر، ۱۶ واحد پذیرایی بین‌راهی، یک مجتمع گردشگری، هفت پروژه عمرانی و هشت طرح صنایع‌دستی و خدماتی اعلام کرد. او حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها را ۲۱۶۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها برای حدود ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

امیرانتخابی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل‌آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمان‌پذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بوم‌گردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا