بین الملل

شکایت جدید ۲۰۰ قانونگذار آمریکایی از ترامپ

شکایت قانونگذار آمریکایی از ترامپ

حدود ۲۰۰ تن از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا با بیان اینکه رئیس‌جمهورشان قانون اساسی را نقض و پول‌های خارجی را به کسب و کار تجاری‌اش سرازیر کرده، اقدام قضایی علیه ترامپ را در دستورکار قرار دادند.

تدبیرشرق// به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، در مجموع ۱۹۶ سناتور و نماینده از شکایتی حمایت کردند که تاکید دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماده‌ای در قانون اساسی موسوم به “درآمدزایی” را نقض کرده است. به گفته قانونگذاران، این شکایت امروز چهارشنبه در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن دی‌سی به جریان می‌افتد.

شاکیان در توضیح دلیل حمایتشان از این پیگرد قانونی اعلام کردند که ماده مذکور تاکید دارد که تنها کنگره مجاز است هدایا و پرداخت‌ها از طرف‌های خارجی را تایید کند. به گفته سناتور ریچارد بلومنتال،‌ تدوین‌کنندگان این ماده به کنگره نقش خاص، حق و مسوولیت خاصی داده‌اند. به گفته این سناتور، ترامپ بدون تایید کنگره این پول‌ها و هدایا را دریافت کرده است.

گرچه ترامپ کنترل و مدیریت امپراتوری کسب و کارش را به پسران و مدیران ارشد واگذار کرده است اما از منافع آن محروم نشده است. این بدان معناست که او از مزایا و سود مالی سازمان ترامپ که شامل دولت‌های خارجی هم می‌شود، بهره‌مند است.

از زمان روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، “سازمان ترامپ” ده‌ها امتیاز ارزشمند خصوصا در چین به دست آورده و از لابی‌گرهایی که برای عربستان و سایر کشورها کار می‌کنند و از املاک او استفاده می‌کنند، هزینه‌هایی دریافت کرده است.

این شکایت جدید که سومین شکایت است،‌ تاکید دارد حجم پرداخت‌ها به سازمان ترامپ را نمی‌توان مشخص کرد چرا که رئیس‌جمهور اظهارنامه مالیاتی‌اش را علنی نکرده است. اوایل هفته هم دو دادستان دموکرات ادعای مشابهی مطرح کردند. ترامپ و وزارت دادگستری آمریکا این شکایت‌ها را بی‌اساس می‌داند. آنها تاکید دارند، هدف ماده مذکور این نیست که از کسب و کارهای عادی نظیر پرداخت پول هتل و یا تعاملات مربوط به املاک و مستغلات جلوگیری کند.

جان کانیرز، ‌از سناتورهای دموکرات ایالت میشیگان گفت، دلیل آنها برای شکایت از ترامپ عمدتا این است که او راه دیگری جز شکایت پیش پای قانونگذاران آمریکایی نگذاشته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا