آخرین خبرهااسلایدر

بیانیه مهم دبیرکل حزب جمهوریت;حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا، در ارتباط با حوادث و اتفاقات نا خوشایند روزهای گذشته بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد؛

حزب جمهوریت

بسمه‌تعالی

قال امیرالمؤمنین(ع): «و انّ افضل قرّه عین الولا استقامه العدل فی البلاد و ظهور موّده الرّعیه و انّه لاتظهر موّدتهم الّا بسلامه صدورهم.» (نهج البلاغه نامه ۵۳)

 

بدون شک و تردید حکومتی پایدار و با اقتدار خواهد بود که مردم آن کشور نسبت به حکومت و مسئولان اعتماد، حسن ظن و اعتقاد داشته و از نظام و اولیای امور حمایت کنند و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر با صداقت و راستی، شفاف‌سازی، اقناع و رفع هرگونه ابهام شبهه و پرسش توسط مسئولان کشور و به تعبیر امام متقیان علی علیه السلام، “سلامت و پاکی ذهن و سینه و قلب مردم”.

با اینکه در ده روز گذشته با کمال معذرت به درخواست خبرنگاران و رسانه ها پاسخ ندادم به جهت پرهیز اظهاراتی که برپایه احساسات و جوّ حاکم بر جامعه بوده و نه بر اساس علم و یقین و نظر کارشناسی، هم اکنون که تقریباً تمامی تحلیل ها و نظرات مسئولان کشور، منتقدان و مخالفان نظام را بررسی و احساس وظیفه کردم برداشت و تحلیل خود از شرایط وخیم، پرالتهاب موجود و علل و ریشه های آن را ارائه نمایم.

۱. اقدام جنایتکارانه و بی سابقه رئیس جمهور آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی و ۵ تن از همراهان و همرزمان او آن هم در کشور ثالث با هیچ دلیل، توجیه و بهانه ای قابل پذیرش نبوده و قطعاً از مصادیق روشن جنایات جنگی و تاریخی به شمار می رود که آمران و عاملان آن باید محاکمه و مجازات شوند.

۲. قیام حماسی ملت ایران و بسیاری از ملت ها در محکوم سازی این جنایت و ‌در تجلیل و تکریم از شهدای آن حادثه بی‌تردید امری بدیع، تاریخی و ماندگار خواهد بود.

۳. عکس العمل مناسب و انتقام شدید از حکومت آمریکا موضوع قانونی، شرعی و خواست عمومی بود.

۴. صرف نظر از حواشی موضوع مانند اعلام و اطلاع به دولت عراق، و میزان خسارات و تلفات احتمالی وارد شده بر محل اصابت موشک ها، صِرف توفیق ایران در هدف گیری بلامانع پایگاه بزرگ آمریکا (عین الاسد)، برگ برنده ای در تاریخ ایران و جمهوری اسلامی شمرده می‌شود و باید از فرماندهان و مباشران تقدیر و تشکر نمود.

۵. به رغم توفیقات یاد شده که برای همه ایرانیان غرور آفرین و مسرت بخش بود، تلخی هایی در این ایام رخ داد که با هشیاری، تدبیر و مدیریت صحیح مسئولان، قطعاً قابل پیشگیری و دفع بود.

اول: ضعف مدیریت و کنترل جمعیت های انبوه تشییع کنندگان و اکتفا کردن به حجم و فراوانی نه کیفیت، نظم و انضباط متناسب با ملتی، شریف متمدن و مسلمان؛ به گونه ای که در بسیاری از شهرها حوادث ناگواری پدید آمد و متاسفانه در کرمان منجر به جان ‌باختن نزدیک به ۶۰ نفر و مجروح و مصدوم شدن ده‌ها نفر گردید. مسلماً این نوع مدیریت و هدایت جمعیت در خور شأن و منزلت ایران اسلامی، پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نبود.

دوم: عدم بهره برداری صحیح فرهنگی و انقلابی از این حماسه تاریخی مردم و اکتفا نمودن به حاکمیت جوّ و فضای احساسی و عاطفی و بعضا اغراق‌آمیز، که قطعا پایدار و ثابت نخواهد بود.

سوم: حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی با پرتاب موشک ضد هوایی نیروهای پدافندی کشور و از بین رفتن بیش از ۱۷۰ تن از نخبگان، دانش پژوهان و سرمایه های بزرگ انسانی از ایران و سایر کشورها، آن هم به صورتی بسیار دردناک و رقّت بار، که با وقوع این حادثه نه تنها تمامی موفقیت های نظامی و سیاسی کشور تحت شعاع قرار گرفت که ضربه سنگین و غیرقابل جبرانی برای حیثیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی، مسئولان و ملت بزرگ ایران وارد ساخت و کلیه توجیهات ارائه شده برای ملت و جهان، در عصر انفجار دانش و تکنولوژی غیر قابل قبول است. مانند؛

۱. اظهارات نا به جا و حساب نشده مسئول هواپیمایی کشوری مبنی بر نقص فنی هواپیما و عدم امکان اصابت موشک و امثال آن، بسیار عجولانه و غیرکارشناسی بود.

۲. اظهارات فرماندهان نظامی مبنی بر وجود وضعیت فوق‌العاده و جنگی در کشور پس از حمله موشکی ایران به “عین الاسد”، که به جُک نزدیک تر است تا بیان واقعیت. چرا که اگر چنان وضعیتی وجود داشت، چگونه به هواپیماهای مسافربری اجازه پرواز داده شد؟

۳. برخی اظهارات مسئولان مبنی بر نقص و ضعف سیستم ارتباطی و راداری سایت موشکی ضد هوایی و یا آتش به اختیار بودن فرد یا افراد پرتاب کننده، که همگی خلاف واقع و کاملا بی اساس است.

۴. اعلام آن که، “اگر سپاه آن را افشان نمی‌کرد، کسی از آن مطلع نمی شد”، این جمله مضحک تر از بقیه است.

چهارم: تهدیدهای صریح و آشکار فرماندهان نظامی مبنی بر احتمال حمله و ترور فرماندهان و پرسنل نظامی آمریکا در سراسر جهان، توسط نیروهای مقاومت و …که خود امری غیر منطقی و فاجعه‌بار خواهد بود.

اکنون پس از وقوع چنین حادثه دلخراش و خسارت بار، ما در برابر دو گونه انتظار قرار گرفته ایم:

اول انتظار جهانی، دولت ها و ملت های خسارت دیده و مجامع عمومی و بین المللی که برخلاف چند روز نخست، باید با کمال صراحت و قانونمندی در همه صحنه‌ها حضور یافت و به پرسش‌ها و خواسته های آنها در این زمینه و بلادرنگ پاسخ گفت، تا بیش از این اعتبار و اقتدار ملی ما خدشه دار نگردد.

دوم، انتظار ملت ما به خصوص بازماندگان جانباختگان، که برخلاف روش و رویه معمول گذشته که این حوادث را با صرفاً عذرخواهی و سرکشی و تفقّدِ بازماندگان و احیاناً محکوم کردن یکی دو نفر از پرسنل جزء و ضعیف، جمع آوری کرده و خاتمه داده‌اند، نسبت به بررسی داخلی این واقعه بزرگ ریشه یابی علل و عوامل حدوث آن و یافتن نقش قصور و تقصیر از هر فرد، نهاد و جمعیتی در هر سطح و رتبه که باشد و مجازات قانونی و عادلانه آنها؛ اقدامی عاجل، سریع، گسترده و دقیق به عمل آید تا برای همیشه اینگونه حوادث تلخ تکرار نشده و نیز موجب التیام احساسات جریحه دار شده بازماندگان و ملت شریف ایران شود.

در خاتمه ضمن تقدیر و سپاس نسبت به نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، این پاسداران و حافظان تمامیت ارضی و امنیت کشور؛ درخواست عمومی از آنها این است که مشاوران خبره و کارآزموده در آموزش و هدایت پرسنل، بیشتر استفاده شود و در کنار بها دادن به تعهد، ایمان و انقلابی بودن با عنصر تخصص، تدبیر و کارشناسی، بخصوص در سمت ها و مراکز حساس توجه فوق العاده مبذول نمایند.

والسلام

 دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، رسول منتجب نیا
/روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی

۹۸/۱۰/۲۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا