آخرین خبرهاسیاسی

اقدام سندرز درباره شهادت سردار سلیمانی: لایحه مقابله با اقدامات نظامی ترامپ ارائه شده‌

سندرز

برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکا روز شنبه در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: لایحه مقابله با اقدامات نظامی دونالد ترامپ ارائه شده‌است.

سناتور سندرز در پیام توییتری نوشت: من به همراهی “رو خانا” نماینده مجلس از ایالت کالیفرنیا لایحه متوقف کردن دونالد ترامپ برای آغاز جنگ غیرقانونی با ایران را ارائه کرده‌ایم.

سندرز در ادامه نوشت: همیشه این بچه‌های طبقه کارگر هستند که باید در درگیری‌های جدید فاجعه آور خاورمیانه بجنگند و بمیرند – نه فرزندان میلیاردرها.

سندرز همچنین ساعاتی بعد از انتشار ترور و شهادت سردار سلیمانی در پیامی توییتری با انتقاد از این تصمیم ترامپ نوشت: این جنگ (احتمالی) به بهای جان شمار زیادی از شهروندان آمریکا و هزینه شدن هزاران میلیارد دلار دیگر منجر خواهد شد.

وی افزود: ترامپ (رییس جمهوری آمریکا) قول داده بود که به جنگ‌های بی‌پایان (عراق، افغانستان) پایان دهد، اما این اقدام ما را در مسیر جنگ بی‌پایان دیگری قرار می‌دهد.

سندرز نوشت: هنگامی که در سال ۲۰۰۲ با حمله به عراق مخالفت کردم، به علت نگرانی از بی‌ثباتی گسترده‌تر در منطقه خاورمیانه بود که متاسفانه به واقعیت پیوست.

به نوشته این سناتور دمکرات؛ ایالات متحده حدود ۴۵۰۰ نظامی شجاع را در این جنگ (عراق) از دست داد و ده‌ها هزار تن دیگر زخمی شدند و ما هزاران میلیارد دلار برای این جنگ هزینه پرداخت کرده‌ایم.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ، «ابو مهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی و شماری از همراهان وی سحرگاه روز جمعه در یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا