آخرین خبرهافرهنگی و هنری

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره هفت برگزار شد

هفتمین جشنواره هفت

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره هنری هفت به دبیری علی حلوی، با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان، مسئولین، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمع کثیری از علاقمندان در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

به گزارش تدبیر شرق ,علی حلوی دبیر این جشنواره در این مراسم، ضمن خوش آمد گویی به همه حضار و مهمانان حاضر گفت: در مراسم اختتامیه سال گذشته قول دادم که در جشنواره هفتم، از نظر کیفی سطح جشنواره را ارتقا خواهیم داد. به جرات می توانم بگویم این اتفاق امسال رخ داد و در بخش های مختلف جشنواره امسال، کارهای بسیار خوبی را شاهد بودیم. به همه بخش های جشنواره اعم از بخش دوبله، کودک، کودک سینمایی، ۳ تا ۶ سال و بزرگسالان خدا قوت می گویم.
وی افزود: به جرات می توانم بگویم که در عرصه نمایش از نظر هنری و استعداد، بعد از تهران که همه امکانات در آنجا فراهم است، از نظر هنری و استعداد، اولین و بهترین استان سطح کشور گیلان است. گیلان یک استان بسیار فرهنگی است و از این نظر رتبه بالایی در کشور دارد.
دبیر جشنواره هفت ادامه داد: امسال ۱۳ روز جشنواره برگزار کردیم که در هیچ جای کشور در سطح هنرجویی این اتفاق نمی افتد. به هنرمندان خلاق و پر انرژی هفت افتخار می کنم. هفتمین جشنواره هفت، بهترین جشنواره در طول این سالها بود.
وی به دوبله انیمیشن شیرشاه که توسط گروه دوبلاژ هفت به سرپرستی حسین توسلی انجام شده اشاره کرد و نوید داد که در آینده نزدیک اکران عمومی در شهر رشت برای آن در نظر گرفته شود.
مدیر آموزشگاه سینمایی هفت افزود: تعدادی از نمایش های اجرا شده در جشنواره که با استقبال خوبی مواجه شدند، در پلاتوی آموزشگاه هفت اجرای عمومی خواهند شد.
حسین توسلی مربی دوبلاژ آموزشگاه سینمایی هفت نیز در این مراسم اظهار گفت: با اتکاء به هنر دوبلوران گروه هنری هفت انیمیشن شیرشاه را دوبله کردیم و شیرشاه حاصل جدیت تمام اعضای گروه است.
وی با بیان اینکه ترجمه این انیمیشن به‌طور کامل توسط دو تن از گیلانی‌ها انجام شده است افزود: تنظیم دیالوگ و ترانه‌های این اثر نیز توسط مریم واحد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: دوبلورهای این انیمیشن هنرجو هستند اما از نظر اخلاق، توان و رفتار بسیار عملکرد خوبی داشتند و از کار کردن با آنها لذت بردم.
مدیر دوبلاژ گروه هنری هفت از برگزاری کنسرت، دوبله در گیلان و احتمالاً سایر استان‌ها برای نخستین بار در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این اتفاق با همت این هنرمند رخ دهد.

گفتنی است رونمایی از سایت رسمی آموزشگاه سینمایی هفت، اهدای تندیس به فعالان و همکاران آموزشگاه در طول سال، اهدای تندیس به بهترین های بخش سینمایی، اهدای لوح تقدیر به اعضای ستاد و هنرجویان حاضر در جشنواره، اجرای فرم نمایشی با موضوع محیط زیست توسط کودکان و نوجوانان هفت به سرگروهی سیده سعیده قوامی، اجرای موسیقی توسط امیرحسین نوشالی از دیگر بخش های این مراسم بود.

/روابط عمومی جشنواره هفت

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا