آخرین خبرهافرهنگی و هنری

هفته فیلم و عکس لاهیجان به همت انجمن سینمای جوان به کار خود پایان داد

هفته فیلم و عکس لاهیجان

هفتمین هفته فیلم و عکس به همت انجمن سینمای جوان لاهیجان ازتاریخ دوم الی چهارم دی ۹۸ برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق، هفتمین هفته فیلم و عکس لاهیجان از تاریخ دوم الی چهارم دی ماه ۹۸ در نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات شهرداری لاهیجان برگزار  شد. در نخستین روز از این برنامه ۲۶ فیلم کوتاه از تولیدات فیلمسازان انجمن سینمای جوان لاهیجان در نوبت صبح از ۱۰ الی ۱۳ به نمایش در امد.

از این تعداد ۹ فیلم کوتاه در قالب مستند؛۱۴ فیلم کوتاه در قالب داستانی ؛ ۲ فیلم کوتاه در قالب تجربی و یک فیلم کوتاه  در قالب انیمیشن نمایش داده شد.

در دومین روز هفتمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان لاهیجان کارگاه تخصصی فیلمسازی با عنوان” جهان خودت را بساز و برایش چراغی بیافروز”در هفت گام زیر نظر آرمان فیاض لاهیجی از فیلمسازان و فیلمبرداران فعال سینمای ایران و سازنده فیلم موفق ” مانیکور”  روز سه شنبه سوم دی ماه برگزار شد.  در این جلسه که به مدت ۴ ساعت به طول انجامید فیلم کوتاه خارجی ” حفره” و فیلم کوتاه داستانی ” دابر” برنده جایزه ویژه هیئت داوران سی  و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ” ساخته سعید نجاتی و با فیلمبرداری درخشان آرمان فیاض به نمایش درآمد. سعید نجاتی از فیلمسازان موفق و پرافتخار انجمن سینمای جوانان ایران  در این جلسه حضور داشت و به سوالات حاضرین در جلسه درباره فیلم کوتاه “دابر “پاسخ داد.

سومین روز هفتمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان لاهیجان با نشست تخصصی عکاسی با عنوان “عکاسی در طبیعت” در روزچهارشنبه چهارم دی ماه۹۸  درنوبت عصر ساعت شانزده الی هجده با حضور محمدرضاصفابخش و کمیل شریفی از اساتید و عکاسان رشته عکاسی استان گیلان  همراه با نمایش و نقد و تحلیل آثار ۲۲ تن از عکاسان راه یافته به هفتمین هفته فیلم و عکس لاهیجان برگزار شد.

مراسم اختتامیه هفتمین هفته فیلم و عکس لاهیجان با حضور جمعی از فیلمسازان و عکاسان و هنرمندان  فعال شرق گیلان به مجری گری مجید فلاح شجاعی ازپیشکسوتان انجمن سینمای جوان لاهیجان و فعال عرصه مطبوعات و سینما برگزار گردید. در این مراسم از آرمان فیاض بابت افتخارافرینی های اخیرش در جشنواره های بین المللی برای فیلم کوتاه (مانیکور)تقدیر گردید. آئین تکریم و یادبود دو تن از فیلمسازان فقید انجمن سینمای جوان لاهیجان ( زنده یادان : اسماعیل شاهی ، میثم پاینده ) و اهدای لوح شرکت به تمامی فیلمسازان و عکاسان شرکت کننده در هفتمین هففته فیلم و عکس لاهیجان پایان بخش این همایش سه روزه بود.  حمید مظفری (کارگردان و بازیگر مطرح عرصه سینما و تاتر و تلویزیون )، محمدرضا عابدی( از پیشکسوتان عرصه انیمیشن سازی سینمای ایران ، سعید نجاتی ( از فیلمسازان موفق چند سال اخیر فیلم کوتاه ایران )و… از هنرمندان شاخص حاضر در  مراسم اختتامیه بودند.

/ روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا