آخرین خبرها

فعالیت حدود 15 هزار نفر از بانوان گیلان در حوزه صنایع دستی

رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات و اقدامات بسیاری در گستردن شبکه تولید صنایع دستی استان مانند بازاریابی اصولی، فعال سازی مراکز عرضه و فروش، ایجاد فروشگاه های مجازی، توسعه تجارت الکترونیک و نیز برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی بعنوان حلقه های دیگر در مسیر تولید انبوه صنایع دستی صورت گرفته است.
وی بر سهم متعادل بانوان در بهره‌ برداری از ثروت تولیدی خانوار تأکید و بیان کرد: لازم است تا نقش و سهم واقعی زنان در توسعه دیده شود.
علیزاده با اشاره به توانمندی‌ زنان گیلان بویژه نقش زنان سخت‌ کوش در بعد مدیریتی و اجرایی اظهار کرد: باید از این توانمندی و کارایی در راستای اقتصاد مقاومتی بهره مند شد و به عنوان شاخصی برای استان به آن توجه کرد.
علیزاده با بیان اینکه افزایش فعالیت بانوان نیازمند سرمایه ‌گذاری است، بر سهم متعادل بانوان در بهره ‌برداری از ثروت تولیدی خانوار تأکید و اضافه کرد: لازم است تا نقش و سهم واقعی زنان در توسعه دیده شود.
وی به برگزاری 77 نمایشگاه صنایع دستی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه ها علاوه بر عرضه و معرفی صنایع دستی، نسبت به معرفی ظرفیت های گردشگری گیلان و همچنین معرفی فرهنگ ها و آئین های این دیار در راستای تحقق نشاط اجتماعی اقدام شده است.
رشتی دوزی ، دوخت لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
به گزارش ایرنا ، بالغ بر 21 هزار هنرمند صنایع دستی گیلان در بیش از 80 رشته به فعالیت اشتغال دارند .
خبرنگار : ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881 / 2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا