آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان خبر داد؛ کاهش هشت درصدی تلفات جاده‌ای در هشت ماه سال جاری

تلفات جاده‌ای

استاندار و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان از کاهش هشت درصدی تلفات جاده‌ای استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در مراسم رزمایش طرح زمستانی یگان های امدادی استان که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی گیلان برگزار شد با بیان اینکه مانور امروز تجلی هم‌افزایی و اعلام آمادگی و استقرار یگان‌های نظامی و انتظامی، نیروهای امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر و راهداری در مکان‌های مشخص است، افزود: استقرار نیروهای امدادی و خدمات رسان در سراسر استان به منظور تسهیل در تردد جاده‌ای هم‌وطنان و پیشگیری از بروز سوانح است که به یقین با عزم جدی، وفاق و همدلی به انجام وظایف و ماموریت ها می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش، امنیت و آسایش مسافران در شهرها، روستاها و جاده ها با تلاش های شبانه روزی و حضور همدلانه دستگاه های خدمات رسان در شرایط دشوار جوی و جاده ای فراهم می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه حضور به موقع و آگاهانه عوامل پلیس، نیروهای امدادی، راهداری و هلال احمر در مواقع بروز بحران، موجب اعتمادآفرینی و امیدافزایی میان مردم است، اظهار داشت: پیشگیری از حوادث و خطرات ناگوار می تواند شیرینی مواهب خدادادی را به مردم بچشاند و سختی را برایشان به آسانی بدل کند.

وی گیلان را یکی از استان های پرتردد جاده‌ای براساس آمارها عنوان کرد و گفت: حجم وسیع تردد‌ خودروهای سبک و سنگین در جاده‌های گیلان و نیز شمار بالای سفرهای روزانه جاده‌ای، نیازمند نگاه ویژه به موضوع مهم حمل و نقل و ترافیک این استان است که باید ضمن ارتقاء فرهنگ ترافیک، با شناسایی بسترهای خطرآفرین، ضریب ایمنی راه‌ها و اصلاحات فنی مورد نیاز‌، با تدبیر تقویت شود.

وی به کاهش هشت درصدی تلفات جاده‌ای گیلان در هشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ها ، جلسات مختلف و پیگیری های مستمری انجام شده که امیدوارم با تلاش های مضاعف همچنان شاهد رشد شاخص ها باشیم.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان هوشیاری، دقت نظر و سرعت عمل عوامل امدادی را موجب آرامش مردم و به حداقل رساندن سوانح دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت همیاران پلیس که طی سال های اخیر در اصلاح فرهنگ ترافیک موثر بوده و نیز استفاده از راهوران محله در مناطق روستایی می‌تواند اثربخشی بالایی در کاهش تصادفات، خسارات و نیز مرگ و میر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان توجه به مقوله مهم آموزش موضوعات ترافیکی و سوانح جاده‌ای از سنین پایه به ویژه در مقطع ابتدایی ، برای نسل کنونی و آینده کشور اثرگذار است.

رئیس شورای تامین گیلان گفت: امیدواریم با تدابیر و تمهیداتی که توسط تیم عملیاتی نیروهای امدادی و خدمات رسان در جاده‌های استان صورت می‌گیرد شاهد رضایتمندی بیش از پیش مردم فهیم و قدرشناس و خشنودی باری تعالی باشیم.

در پایان این مراسم رژه خودرویی یگان‌های نظامی و انتظامی، نیروهای امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر و راهداری برگزار شد.

همچنین در این مراسم از خانواده دو شهید مجموعه پلیس راه استان، استوار شهید محمد امینی و سروان شهید گلعلی قربان دوست توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا