آخرین خبرهافرهنگی و هنری

علی حلوی خبرداد : هفتمین جشنواره هنری هفت با نمایش انیمیشن «شیرشاه» به زبان گیلکی آغاز به کار کرد

جشنواره هنری هفت

هفتمین جشنواره هنری هفت جهت ارائه آثار هنرمندان گیلانی و همچنین اکران انیمیشن شیرشاه آغاز به‌کار کرد.

دبیر جشنواره هنری هفت ظهر امروز در نشست خبری هفتمین جشنواره هنری هفت (جشنواره هنرجویی بخش خصوصی کشور) در رشت اظهار داشت: کارهای ارائه شده در این جشنواره از نظر تعداد و تنوع در بخش جشنواره‌های بخش خصوصی در سطح کشور بی‌نظیر است.

علی حلوی با بیان اینکه جشنواره امسال در ۱۳ روز ارائه می‌شود بیان کرد: ۵ روز نخست جشنواره در آموزشگاه هفت برگزار می‌شود و آخر این هفته در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) برنامه داریم و تمام برنامه‌های این جشنواره در این مجتمع تنها یک بار پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است در ۳ حوزه کار نمایشی ویژه کودک در این جشنواره نمایش داده شود تصریح کرد: در حوزه فیلم کوتاه و کلیپ نیز امسال ۱۶ اثر برای نمایش داریم و در مجموع ۳۲ اثر سینمایی برای علاقه‌مندان نشان داده می‌شود.

دبیر جشنواره هنری هفت با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بخش داوری برای بزرگسال در این جشنواره فعال است خاطرنشان کرد: تندیس بهترین‌ها در رشته‌های مختلف نیز به افراد اهدا می‌شود.

وی از اعلام افراد برتر در روز اختتامیه این جشنواره خبر داد و ابراز داشت: آثار این جشنواره در قالب موضوعات اجتماعی، کمدی و فانتزی هستند و در کار کودک هم افرادی برای نخستین بار روی صحنه اجرا خواهند کرد.

حلوی با اشاره به اینکه گروه دوبله این جشنواره روز سه‌شنبه از دوبله «شیرشاه» رونمایی می‌کند افزود: تمامی بحث‌های مربوط به دوبله و تنظیم توسط تیم دوبله هفت انجام شده و نسبت به سایر دوبله‌های موجود در فضای مجازی حرف برای گفتن دارد.

دبیر جشنواره هنری هفت با بیان اینکه امسال تلاش کردیم روی کیفی‌سازی کار بیشتر تمرکز کنیم و عنوان کرد: آثار ارائه شده در جشنواره امسال از نظر کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته است.

وی جامعه هدف این جشنواره را کسانی دانست که در فضای حرفه‌ای فرصت کمتری برای ارائه نمایش خود دارند و گفت: هدف ما این است که این افراد در شرایط مطلوبی کار کنند و بتوانند نمایش‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

حلوی با تأکید بر اینکه گیلان پتانسیل بسیار بالایی در زمینه فرهنگ و هنر دارد بیان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی اما هنوز سالن‌های تئاتر استان گیلان مملو از علاقه‌مندان است.

وی از همکاری بخش خصوصی با این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری رشت نیز بخشی از هزینه مربوط به پوسترهای جشنواره را تقبل کرده است اما هدف ما کم‌تر کردن وابستگی خود به بخش دولتی است.

دبیر جشنواره هنری هفت با بیان اینکه تمام افراد شرکت‌کننده در جشنواره از گیلان هستند ابراز داشت: حدود ۲۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند و آثار خود را ارائه دادند و غالباً افراد هنرجو بوده و تعدادی نیز سابقه کار دارند.

جشنواره هنری هفت از امروز آغاز به‌کار کرد و تا ۵ دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار به آموزشگاه سینمایی هفت و مجتمع خاتم‌النبیا(ص) مراجعه کنند.

/خط قرمز

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا