آخرین خبرهااجتماعی

استاندار گیلان در مراسم روز دانشجو مطرح کرد: زباله درد مشترک همه گیلانیان است | ادبیات توهین‌آمیز علیه دولت غیرمنصفانه است

روز دانشجو

استاندار گیلان انتقادات برخی افراد به دولت و اتهام بی کفایتی به آن را غیرمنصفانه خواند و گفت: برغم توفیقات اقتصادی دولت، مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار آسیب پذیر و کارگران قابل کتمان نیست اما استفاده از ادبیات مطلق و توهین آمیز از سوی برخی جناح ها و گروه ها علیه دولت، غیرمنصفانه است.

ارسلان زارع در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و تبریک به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: دانشگاه به عنوان نهاد تولید علم و بزرگترین دستاورد بشر است که تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین، گواه قدمت و پیشینه آن است.

دکتر زارع ادامه داد: ۱۶ آذر که روز دانشجو نام گرفته؛ در واقع روز پاسداشت اندیشه آزادی، استکبارستیزی و روز هویت بخش نهاد دانشگاه و دفاع دانشجویان از استقلال ملی است و مبتنی بر همین موارد است که روز دانشجو باید برای دانشجویان بماند نه آنکه اندیشه و جناح خاصی، این روز را مصادره کند.

وی دانشگاه علوم پزشکی را فخر علمی گیلان دانست که با دارا بودن بیش از شش هزار دانشجو و ۴۵۲ عضو هیات علمی از پایه های مهم رشد علمی استان محسوب می شود .

استاندار گیلان با بیان این مطلب که دانشجویان نه تنها در حوزه دانش اندوزی بلکه در جهت توسعه و اعتلای همه جانبه کشور نقش اساسی دارند، تصریح کرد: این قشر از جامعه با تکیه بر دانش و مهارت خود می توانند در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها جایگاهی ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روحیه مطالبه گری در دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور افزود: مطالبه‌گری مبتنی بر اطلاعات دقیق، همراه با شناخت ظرفیت ها، فرصت ها و بیان پیشنهادات می تواند زمینه ساز توسعه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: معتقدم سلیقه نسل جدید، متفاوت از نسل گذشته است و باید این سلیقه را به رسمیت شناخت و آنان را در تصمیم گیری ها مشارکت داد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان کانون اندیشه ورزی، محمل مناسبی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ گفت وگو و تبادل نظر است، از این رو دانشجویان باید نسبت به ارائه راهکارهای تقویتی و کارآمد اقدام کنند.

زارع با بیان اینکه کارآفرینی حلقه اصلی اشتغالزایی است  که دولت تدبیر و امید به آن توجه ویژه ای دارد، گفت: نهاد دانشگاه و دانشجویان یکی از صاحبان اندیشه کارآفرینی هستند، به همین سبب باید با بهره گیری از فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، به رفع دغدغه اشتغال در استان و کشور همت کنند.

وی همچنین به انتخابات پیش رو در دوم اسفندماه سالجاری اشاره کرد و گفت: دانشجویان امروز آگاه و هوشیار هستند و اجازه نمی دهند عده ای بر موج مطالبات جامعه دانشجویی نشسته و از آن برای رسیدن به اغراض خود سوء استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: همواره تنها راه اصلاح جامعه حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و افزایش مشارکت عمومی است و همه باید با حضور پرشور در انتخابات و نمایش باشکوه اقتدار ملی، مسیر پیشرفت کشور را هموار کنیم.

زارع در خصوص انباشت زباله در منطقه سراوان که از سوی برخی دانشجویان به عنوان مهمترین دغدغه زیست محیطی و بهداشتی گیلان مورد انتقاد قرار گرفت، اظهار داشت: مشکل زباله تنها مختص سراوان نیست بلکه در چند نقطه دیگر استان هم وجود دارد و درد مشترک همه گیلانیان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند استان نیز گفت: مدیریت پسماند استان های شمالی مورد توجه دولت قرار دارد و خوشبختانه از سوی سازمان برنامه و بودجه، اعتبار قابل توجهی برای حل این مشکل اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت با اشاره به پیگیری های مستمر خود و مدیران استان و بازدید های میدانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار رشت از نحوه اجرای طرح های مدیریت پسماند در این شهرستان و ساماندهی سایت سراوان گفت: علاوه بر اقدامات صورت گرفته توسط استانداری و شهرداری رشت، مردم نیز باید به فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ ، توجه کنند.

استاندار گیلان همچنین در خصوص امکانات زیرساختی و توسعه فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یکی دیگر از مطالبات دانشجویان تصریح کرد: در سفر اخیر دکتر نمکی وزیر بهداشت به گیلان از پروژه های در دست احداث مربوط به حوزه علوم پزشکی بازدید و مقرر شد بر اساس اولویت بندی نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام شود و در سال آتی بودجه خوبی برای تکمیل طرح های نیمه تمام تخصیص پیدا می کند.

زارع افزود: برغم توفیقات اقتصادی دولت، مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار آسیب پذیر و کارگران قابل کتمان نیست اما استفاده از ادبیات مطلق و توهین آمیز از سوی برخی جناح ها و گروه ها علیه دولت بجای انتقاد سازنده، غیرمنصفانه است و مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی یادآور شد: قبل از تحویل این دولت یعنی در ابتدای سال ۱۳۹۲ همه شاخص های اقتصادی وضعیت بدی داشتند، تورمی لجام گسیخته در آن زمان بود و در عرصه سیاست خارجی قطعنامه هایی علیه ملت و دلت ایران صادر و فضای سنگینی بر کشور سایه افکنده بود ولی دولت یازدهم تلاش های بسیاری برای بهبود این وضعیت انجام داد.

استاندار گیلان ادامه داد: لازم است کسانی که انتقادات جناحی علیه دولت مطرح می کنند؛ به یاد داشته باشند که دولت تدبیر و امید تورم بیش از ۴۰ درصدی سال ۱۳۹۲ را به تک رقمی کاهش داد اما در ادامه این موفقیت ها، تحریم های غیرقانونی، ظالمانه و سخت دشمنان دشواری هایی را برای جریان عمومی مدیریت کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دولت توانست علیرغم کم شدن شدید درآمدهای نفتی ناشی از تحریم، بسیاری از طرح های توسعه محور را تکمیل و اجرا کند، گفت: عده ای مدیریت نابسامانی های نرخ ارز که ناشی از خروج غیرقانونی رئیس جمهوری آمریکا از برجام است را فراموش کرده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: ملت ایران با در پیش گرفتن راهبرد اقتصاد مقاومتی و با منش غیرتمندی و عزتمندی،  با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات غلبه و دشمنان را مایوس کرده اند.

زارع در خاتمه اضافه کرد: باید بتوانیم مسیر توسعه را با همدلی، بدون بد بینی به یکدیگر و با هم افزایی برای خدمت به مردم پیش برده و در این مسیر گام برداریم.

در این مراسم چند تن از نمایندگان تشکل های دانشجویی نیز به بیان پیشنهادات و مشکلات صنفی خود پرداختند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا