استان هاسیاسی

ثابت قدم با رای چه کسانی آمد و با رای چه کسانی رفت؟

شهردار رشت ثابت قدم

به گزارش تدبیرشرق، سیدمحمدعلی ثابت‌قدم ۱۲ بهمن ۹۳ با کسب ۹ رأی از مجموع ۱۵ رأی شورای اسلامی کلانشهر رشت به عنوان شهردار رشت انتخاب شده بود. در آن زمان گفته می شود اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، محمدحسین واثق کارگرنیا، فرهاد شوقی، مجید رجبی، سیدرضا موسوی روزان،مظفر نیکومنش و سید امیرحسین علوی به او رای دادند.

دکتر ثابت قدم که در شورای سوم نیز سابقه شهرداری رشت را در کارنامه داشت  ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ با حکم وزیر کشور دوباره بر مسند مدیریت شهرداری تکیه زد که دوران وی یکی از پرحاشیه ترین و جنجالی ترین دوره های شهرداری در رشت محسوب می شود و سه بار توسط اعضای شورا استیضاح شد که در استیضاح دقیقه ۹۰ روزهای آخر شورای شهر رشت وی را از مسند شهرداری برکنار کرد.

در تابستان گذشته استیضاح ثابت قدم که با مخالفت گسترده بسیاری از مسئولین از جمله استاندار گیلان و  افکار عمومی روبه رو شده بود در دقیقه آخر شکست خورد و جلسه رای گیری به تعویق افتاد.

سوم بهمن ماه ۹۵ نیز جلسه استیضاح دوم با  ۷ رای مخالف و ۲ رای سفید و ۶ رای موافق شکست خورد و شهردار رشت بار دیگر بر مسند خود باقی ماند. در آن استیضاح  محمود باقری، فرهاد شوقی، مسعود کاظمی، فرانک پیشگر، حجت جذب، عباس صابر و امیرحسین علوی رای به رفتن شهردار داده بودند. مجید رجبی ویسرودی نیز گفته می شود باوجود مخالفت با شهردار رشت به دلیل اینکه از رای دادن بعضی اعضای شورا به شهردار ناراحت بود رای به مخالفت با استیضاح داد.

در جلسه امروز نیز ۱۱ عضو شورا در جلسه حاضر بودند که ثابت قدم با ۱۰ رای موافق برکنار شد. گفته می شود فاطمه شیرزاد، محمدحسین واثق کارگرنیا،  مظفر نیکومنش و محمدعلی رفیعی در جلسه رای گیری حاضر نبودند و تنها رضا رسولی رای به مخالفت با استیضاح داده است.

بر این اساس اسماعیل حاجی پور، سیدرضا موسوی روزان، فرهاد شوقی، مجید رجبی، ،حجت جذب، محمود باقری، عباس صابر، فرانک پیشگر، مسعود کاظمی  و سید امیرحسین علوی به برکناری دکتر سید محمدعلی ثابت قدم رای دادند تا وی کلید شهرداری را بعد از ۷۹۱ روز  به  معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت  تحویل دهد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا