آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در نشست با مدیران اوقاف و امورخیریه؛ ضرورت به‌روزرسانی نیت واقفان متناسب با نیازها و مشکلات جامعه / تقویت زیرساخت‌های بقاع متبرکه براساس طرح‌های جامع مصوب صورت گیرد

اوقاف و امورخیریه

استاندار گیلان در نشست با مدیران اوقاف و امور خیریه به مناسبت هفته وقف بر ضرورت به‌روزرسانی نیت واقفان متناسب با نیازها و مشکلات جامعه تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از موقوفات می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی جامعه باشد.

به گزارش تدبیر شرق,دکتر ارسلان زارع صبح امروز در نشست با مدیرکل، معاونان و مدیران اوقاف و امورخیریه استان گیلان که برخی از واقفان و خیران این حوزه نیز حضور داشتندبا اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری مبتنی بر کمک به دیگران را از برترین فضائل و صفات نیکوی انسانی مورد تأکید ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای نیکو و شایسته‌ای که به عنوان صدقه جاریه باقی می‌ماند و اثرات و برکات آن نصیب افراد جامعه می‌شود، سنت حسنه‌ی وقف است.

وی افزود: سنت حسنه‌ی وقف با عنوان صدقه جاریه، علاوه بر داشتن سابقه تاریخی از دوران صدر اسلام، یک اقدام فرهنگی، اجتماعی و ارزشی محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه وقف علاوه بر آثار معنوی و عمل صالح ماندگار، در عرصه‌های اقتصادی و خدمت‌رسانی به مردم نیز نقش دارد، گفت: براین اساس لازم است روحانیون، ائمه جمعه و جماعات در مسیر ترویج فرهنگ وقف اهتمام ورزند.

وی سنت وقف را یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از موقوفات می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی جامعه باشد.

وی وقف را نمادی از روح خیرخواهی، تعاون، هم‌زیستی و عطوفت انسانی و برخاسته از ایده‌ی والا و ایمان واقفان نیک‌اندیش دانست و اظهار داشت: وقف شرایط را برای کسب منافع عمومی توسط مردم از موقوفات تسهیل می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه میل به جاویدان زیستن همواره انسان‌ها را تشویق کرده تا در کنار کار و تلاش مستمر از خود بناها و اموری را به یادگار بگذارند، گفت: این امور می‌تواند در حیات آن‌ها و همچنین پس از وفاتشان، منشأ خیر و منبع برکات بوده و برای جامعه مفید باشند.

وی با اشاره اینکه بهره‌گیری از مقوله وقف می‌تواند در راستای توسعه استان گیلان موثر باشد، گفت: باید از طریق تشویق و ترغیب مردم به موضوع وقف و همچنین ادای صحیح نیت واقفان این سنت را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.

دکتر زارع بر ضرورت به‌روزرسانی نیت واقفان متناسب با نیازها و مشکلات جامعه تأکید و تصریح کرد: با نیت‌های جدید و به روز می‌توان بخشی از مشکلات جامعه را کاهش داد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: انتظارم دارم در راستای توسعه و بهبود زیرساخت‌های اماکن متبرکه، بقاع و موقوفات براساس طرح‌های جامع مصوب برای بهره‌مندی و پذیرایی با کیفیت‌تر از زائران امامزادگان فعالیت‌ها استمرار و تقویت شود.

وی افزود: هرساله از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای اعتباراتی در راستای بازسازی بقاع متبرکه اختصاص پیدا می‌کند که امسال نیز استمرار خواهد داشت.

استاندار گیلان همچنین به قرارگرفتن در آستانه هفته وحدت نیز اشاره کرد و گفت: آنچه در جامعه کنونی می‌تواند ما را بیشتر به سمت امیدواری و توسعه کشور هدایت کند وفاق، همدلی و امیدآفرینی است.

وی با تأکید بر لزوم امیدافزایی در میان مردم در راستای موفقیت نظام و دولت در منابر و تریبون‌های مختلف افزود: آنچه به عنوان سناریوی دشمن نسبت به ملت ایران دنبال می‌شود ناامیدکردن آنان و سیاه‌نمایی خدمات و دستاوردها است.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا