آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز؛ خیران هزار و ۱۸۹ کلاس درس در گیلان ساخته اند

خیرین مدرسه ساز

استاندار گیلان صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز در رشت گفت: با همت خیران گیلانی، ۲۵۶ مدرسه در قالب هزار و ۱۸۹ کلاس درس در استان ساخته شده است.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر زارع گفت: رفع نیازمندی‌های جامعه، از اقدامات موثر در زندگی اجتماعی است که موجب تقویت فضای همدلی، تحکیم روحیه همبستگی و ایجاد فضای روانی آرام‌بخش در جامعه می‌شود و از این دیدگاه، کار خیّران با احساسات و عواطف عمیق و خالصی که دارند، ارزشمند و شایسته‌ی تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه گیلانیان افرادی نوع دوست و خیرانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی، مشارکت‌های فعالانه و گسترده‌ای در اقدامات خیرخواهانه حوزه‌های مختلف دارند، گفت: لازم است زمینه ای فراهم شود تا گیلانی های نیک اندیشی که در خارج از استان یا کشور نیز حضور دارند، ضمن اطلاع از اقدامات صورت گرفته و وجود بستر انجام کارهای متعدد، در صورت تمایل، در فعالیت های خیرخواهانه استان خویش نیز ورود کنند.

دکتر زارع با بیان اینکه گیلان، یکی از استان‌هایی است که در رده‌های نخست بحران خیزی قرار گرفته و نمونه اخیر آن، سیل روزهای گذشته در مناطقی از استان است که خسارت‌هایی نیز به بار آورد، افزود: بر این مبنا خیرین می‌توانند همچون همیشه ورود نیک اندیشانه‌ای در حوزه نوسازی و نیز مقاوم‌سازی مدارس و حتی استانداردسازی وسایل گرمایشی مراکز آموزشی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما و آینده سازان فردای ایران اسلامی قدردان مشارکت خیران خواهیم بود، اظهار داشت: تاکنون با همت خیران گیلانی، ۲۵۶ پروژه احداث مدرسه در قالب هزار و ۱۸۹ کلاس درس در استان، تحت عنوان پروژه های مردمی و مشارکتی تحویل آموزش و پرورش شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در پیشگاه خداوند رحمان و رحیم، هیچ اقدام خیر و صوابی بی پاداش نمی ماند؛ خاطر نشان کرد: موضوع مدرسه سازی، از آنجا که با تعلیم و تربیت همراه است، از امور خیریه ای است که در اسلام و در فرهنگ ما ایرانیان، نسبت به آن توصیه های فراوان شده است.

دکتر زارع با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مدرسه سازی را یک حسنه‌ی بزرگ و صدقه‌ی جاریه می‌نامند، اظهار داشت: رئیس جمهوری نیز در ایجاد فضاهای آموزشی همسان و استاندارد برای فرزندان این مرز و بوم تاکید دارند و معتقدند که مردم در امور فرهنگی کشور سهیم هستند و هر جا آنها حضور دارند کارها با کیفیت و نشاط بیشتری پیش می‌رود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم فرزندان عزیزمان در محیطی بهتر و مطلوب‌تر شاهد یادگیری و فراگیری علم و دانش از معلمان عزیز و پرتلاش با روحیه ای با نشاط‌تر باشند.

گفتنی است صبح امروز با حضور دکتر ارسلان زارع، مدرسه ۹ کلاسه متوسطه دوره دوم زنده یاد فرنگیس سلیمانی که به همت نیکوکار مدرسه‌ساز دکتر سیده خدیجه آرین احداث شد، به ‌بهره‌برداری رسید.

این  مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار ۱۰۰ متر مربع در سه طبقه و با زیر بنای هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده که ساخت و تجهیز آن دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دربر داشته و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن را  نیکوکار مدرسه‌ساز دکتر سیده خدیجه آرین تأمین نموده است.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا