آخرین خبرهااسلایدر

معاون اول رئیس جمهوری: مردم گیلان در تحولات سیاسی ، اجتماعی و توسعه کشور همواره موثر بوده اند

توسعه کشور

معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با استاندار گیلان، با اشاره به سوابق و پیشینه درخشان گیلان و نیز قدردانی از تلاش های صورت گرفته، تأکید کرد، مردم گیلان در تحولات سیاسی ، اجتماعی و توسعه کشور همواره موثر بوده اند و لازم است اهتمام بیشتری برای بهبود وضعیت مردم استان که دارای شایستگی های زیادی هستند، صورت گیرد.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر جهانگیری صبح دوشنبه در این دیدار ، به سوابق و پیشینه تاریخی گیلان و نقش آفرینی مردم این استان بویژه در دوره معاصر اشاره کرد و اظهار داشت: مردم گیلان همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی و توسعه کشور نقش ارزشمندی داشته اند و باید در زمینه خدمت به آنان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم انجام تلاش و پیگیری برای رسیدگی به امور مردم، تصریح کرد که باید برای جبران خسارت های سیل اخیر به برخی مناطق استان، اقدامات لازم انجام شود.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین به شرایط اقتصادی کشور اشاره و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و کلان در گیلان، جدیت و از فعالیت های کارآفرینی نیز حمایت های لازم را دارد.

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در این دیدار، گزارشی از وضعیت عمومی استان و پروژه های کلان در دست اجرا و موضوع پسماند استان ارائه داد.

وی همچنین به سیل روز گذشته و خسارت های ناشی از بارندگی های شدید به برخی شهرستان های استان اشاره و گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نیز اقدامات مورد نیاز برای جبران این خسارت ها بیان کرد.

دکتر زارع همچنین با اشاره به موضوع الحاق ۴۰ هکتار زمین بندر انزلی به منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی از طریق استحصال دریا و نیز طرح توسعه بندر، خواستار شتاب در الحاق این مساحت به منطقه آزاد انزلی با توجه به فرصت های سرمایه گذاری حاصل از آن شد.

افزایش سهم گیلان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ، امکان برخورداری واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی از تسهیلات ایجادی از محل تسهیلات اشتغال روستایی و نیز امکان برخورداری فعالان حوزه زراعت چوب ، کیوی کاری و پرورش دهندگان ماهیان خاویاری از تسهبلات روستایی با طول مدت بیشتر بازپرداخت و نیز حمایت از طرح های توسعه بنادر گیلان بمنظور تحقق اهداف افزایش ارتباطات کشور با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ضرورت بهبود کیفیت گندم سهمیه مصرفی استان از دیگر مواردی بود که توسط استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری مطرح شد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا