آخرین خبرهایادداشت

هزینه های متفاوت بودن !

متفاوت

گاهی احساس می شود برای آنکه در جامعه ای آرام و بی دردسر روزگار بگذرانی باید شبیه همه باشی و در فضایی تکراری زندگی بی روحی را به تجربه بنشینی و این آغاز کج راهه در یک مسیر طبیعی زندگی است که هیچ سنخیتی با ارزش های آفرینش ندارد.

انسان آفریده شده است تا در مسیر تحولات زندگی پیش رو، بیاندیشد و پویا با نگاه اصلاحی به امور خویشتن خویش و دیگرانی را که با او در یک مسیرند بپردازد .
چند روز پیش خبر انتشار مصاحبه یکی از ائمه جمعه گیلان که از قضا با بررسی رفتار و گفتارش در جایگاهی که ایستاده است کمی متفاوت تر از دیگران است به دلیل آنکه حرف و نگاهی متفاوت زده بود با واکنش هایی همراه شد که مرور برخی از واکنش ها بویژه از برخی چهره ها چندان توجیه پذیر نبود و شاید هم دلیل آن را بیشتر باید یا از نگاه سیاسی دید و یا از روی لجبازی های اجتماعی و شاید هم گفتن هایی برای خالی نبودن عریضه که همه و همه نشان از فضای تاب آوری جامعه دارد.
او که در نقد فضای اجتماعی جامعه به مصداق های به قول معروف آن ور آبی و چهره ها و نام های برند شده هالیوودی اشاره داشت طرح سوالی از منبع اطلاعات خویش برای افکارعمومی گشود که شاید برای برخی مخاطبان که سر در لاک دیگری دارند و چندان با روزگار قشر جدید تریبون دار در سیاست های حاکمیت اشنایی ندارند و می پندارند که اینان یا تارک دنیایند و یا سر در روزگار دیگر فرو برده اند که آن هم نشان از نا اشنایی این دو قشر باهم دارد.
خوب یا بد هر سخن و رفتاری که از سر تجربه ای جدید بیان و یا عمل شود واکنش هایی را به همراه دارد که گاهی هزینه های آن چندان خوشایند نیست بویژه آنگاه که با بغض هایی همراه باشد.
باید بپذیریم که هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد برای اثر بخشی بیشتر باید کمی متفاوت تر و دارای دانش به روز تر باشد و چه بسا با گفتاری همسو و همسنگ با منتقدان و دگر اندیشان روبروی خویش بهتر بتواند به تاثیر بنشیند .
بدون تایید یا رد موضوعات طرح شده و نقد دیدگاهها اگر امروز آن روحانی و امام جمعه با اینگونه بیان ها سعی در ارائه تصویری برای فهم بیشتر جامعه مخاطب دارد و با حضور در فضای عصر رسانه به دنبال درک واقعیت های جوامع پیرامونی است نه تنها نباید او را در تنگنا قرار داد بلکه برای متفاوت دیدن او و تکراری نبودنش به تحسین نشست!

یونس رنجکش

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا