آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در شورای اقامه نماز؛ ترویج هنرمندانه نماز زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و آرام است

نماز

استاندار گیلان گفت: ترویج نماز به صورت هنرمندانه، باظرافت و شناخت روحیات نسل جوان انجام پذیرد.

به گزارش تدبیر شرق، دکتر ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه اجتماع عظیم مردمی اربعین درپیش است، افزود: امسال شاهد حضوری پرشورتر و بیشتر از سال‌های قبل در این همایش بزرگ هستیم که برشکوه و اقتدار مسلمانان و شیعیان افزوده است.

وی ایجاد انس، الفت، دوستی، اتحاد، شور و نشاط بین مسلمانان و نه صرفاً شیعیان را از مهمترین دستاوردهای راهپیمایی اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: این جلوه‌های زیبا را در نماز نیز که ارتباط بین انسان و خدای متعال است، می‌توان شاهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به اهمیت بالای نماز به عنوان پرچم دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در سیره نبوی پیامبر اعظم (ص)، ائمه اطهار و بزرگان دین اسلام و جهان تشیع بر ارجحیت نماز تأکید فراوان شده است و نمونه‌های تاریخی بسیاری در این خصوص وجود دارد.

وی بر ضرورت ترویج نماز به صورت هنرمندانه، باظرافت و شناخت روحیات نسل جوان تأکید و تصریح کرد: در کنار ابعاد سرشار معنوی نماز، از نگاه جامعه شناختی نیز ترویج این فریضه الهی، تأثیرات شگرفی در پیشگیری، کاهش و از بین رفتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارد و زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و آرام است.

استاندار گیلان با تأکید بر بهره‌گیری از ابزارهای نوین در مسیر ترویج اقامه نماز در جامعه گفت: از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای ترویج نماز باید استفاده شود.

وی به برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری و آذرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: باتوجه به برگزاری اجلاس استانی نماز گیلان در دهه نخست آذرماه از صدا و سیما و رسانه‌ها انتظار می‌رود در تولید محتوا و تبلیغات مطلوب این اجلاس‌ها نقش‌آفرینی مناسب کنند.

دکتر زارع به نقش موثر نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شود تا در این مسیر از اندیشه‌های جدید علمی و آموزشی استفاده مطلوب شود.

وی با بیان اینکه نمازخانه‌های مدارس باید دارای محیطی آراسته باشد، گفت: رعایت نظافت  و آراستگی مصلی‌ها و مساجد استان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به تدین و مهمان‌نوازی مردم و گردشگرپذیربودن استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: زمینه اقامه نماز برای مسافران در مساجد و مکان‌های اقامتی و پذیرایی آنگونه که شایسته‌ی این فریضه‌ی الهی است، باید فراهم باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت نظارت مستمر ستاد اقامه نماز بر مکان‌های برگزاری نماز در مناطق مختلف تأکید و تصریح کرد: همکاری و اهتمام تمامی دستگاه‌های در این خصوص نیز ضروری است.

دکتر زارع بر ضرورت رعایت دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر کشور درخصوص برگزاری نماز توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: فرمانداران نسبت به برگزاری مستمر جلسات شورای اقامه نماز و اجلاس شهرستانی نماز تا قبل از برگزاری جلسه استانی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها با تبلیغات محیطی می‌توانند در ترویج فرهنگ نماز نقش‌آفرینی کنند، گفت: در شهرک‌های با جمعیت بالا و فاقد مسجد پس از بررسی دقیق ستاد اقامه نماز استان، اداره کل راه و شهرسازی با اختصاص زمین در مسیر احداث مسجد در این مناطق حمایت‌های لازم را داشته باشد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا