آخرین خبرهاسیاسی

صادق خرازی: خروج ترامپ از برجام ارزش کار روحانی را کم نمی‌کند

برجام

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه در سیاست خارجی و نظام بین الملل روحانی همیشه رویکردی تعاملی داشته و همه جوانب را در نظر می گیرد، گفت: نتیجه این تعامل، توافق بزرگ و مهمی به نام برجام بود که خروج ترامپ از آن ارزش کار رئیس جمهوری را کم نمی‌کند.

 به گزارش تدبیر شرق,«صادق خرازی» دوشنبه شب در نشست “اصلاح طلبان و انتخابات مجلس شورای اسلامی” که در دفتر مرکزی حزب ندای ایرانیان برگزار شد، اظهار کرد: اولویت روحانی در حوزه سیاست خارجی دوری از تنش و استفاده از ظرفیت های دیپلماسی است و حتی معتقدم در زمینه ارتباط گرفتن با دیگر کشورها نسبت به خاتمی رفتار دیپلماتیک‌تری اتخاذ کرده است.

این دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه با اشاره به رویکرد کلان اصلاح طلبان اظهار کرد: گروهی از اصلاح طلبان فکر می کنند هر چه می اندیشند درست است و هیچ مزیت و موقعیتی برای طرف مقابل خود و دیگر نحله های سیاسی قائل نیستند، حتی اگر در جریان اصلاحات کسانی باشند که مانند آنها فکر نمی کنند آنها را هم را تحمل نمی کنند.

وی افزود: جریاناتی در اصلاحات هستند که نمی خواهند بپذیرند اصلاحات نیاز به اصلاح دارد، اصلاح طلبی که اصلاح خود را نپذیرد دچار بحران هویت خواهد شد، لذا اگر واقع بینانه و در بستر نگاه اصلاح طلبانه خود عمل می کردیم امروز مالامال از تضادها نبودیم.

خرازی با بیان اینکه شکست اصلی در سال ۸۴ از جانب خودمان بود، افزود: مگر می‌توان در یک هفته ۶۷ درصد مردم ایران به یک جریان فکری رای دهند و هفته بعد به یک جریان فکری دیگر؟ فراموش نکرده ایم مجموع آراء آقایان هاشمی، کروبی، مهرعلی‌زاده و معین در دور اول ۶۷ درصد کل آرا بود که اگر در همان دور اول، اصلاح طلبان عاقلانه عمل می کردند احمدی نژاد در دور دوم بر موج هاشمی ستیزی سوار نمی‌شد.

 وی با اشاره به اینکه سال ۹۲ اصلاح طلبان تدبیری را به کار بردند که سال ۸۴ باید به کار می بردند، خاطرنشان کرد: با وجودی که روحانی همیشه مواضع میانه ای داشت و خاستگاهش بیشتر اصولگرایانه بود ولی به دلیل مواضع اصلاح طلبانه اش مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفت و پیروز شد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان بیان داشت: اگر می‌خواهیم موقعیتی برای اصلاحات ایجاد کنیم باید واقعیت های دولت و مشکلات خود را بپذیریم و مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنیم. تشویق مردم به حضور در انتخابات نشانه پختگی سیاسی هر شخص و گروه سیاسی است.

وی یادآور شد: ایران در شرایط چالشی قرار دارد زیرا طرف های خارجی قابل اعتماد نیستند؛ این در حالی است که ادبیات و رویکرد بین المللی دولت کنونی تعاملی و دیپلماتیک است و با دولت های نهم و دهم که خارج از قواعد شناخته شده جهانی عمل می کنند، متفاوت است.

خرازی تاکید کرد: باید به استقلال این سرزمین فکر کنیم، استقلال ایران محصول و هدیه خارجی ها نبوده، بلکه نتیجه مبارزات انسان‌های بزرگ این سرزمین بوده است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: مردم ایران مردم آگاه و خردمندی هستند. به فضای مجازی که پر از آلودگی‌های اخلاقی است و قلم آن ادب نشناس است نگاه نکنیم بلکه به فرآیند تحول سیاسی باید نگاه کنیم؛ این فرآیند مبارکی است.

وی اضافه کرد: مردم ضمن انتقاد به خاتمی او را باور دارند و می دانند رهبران اصلاحات به آنها خیانت نمی‌کنند و کنارشان می‌ایستند، مگر خاتمی در خصوص قتل های زنجیره ای ایستادگی نکرد؟ خاتمی ایستاد و گفت چشم فتنه را کور می کنم و تا حدودی هم موفق شد. مگر روحانی نگفت تا هر جا که منافع ملی ایجاب کند مذاکره می کنم؟ او تا جایی که توانست در این راستا تلاش کرد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: کسی که نغمه تحریم انتخابات را سر می‌دهد یا بی توجه است یا گرفتار هوای نفس. اگر خاتمی سال ۹۰ در انتخابات شرکت نمی کرد، موفقیت نسبی در سال ۹۲ به دست نمی آمد. یکی از مواردی که خاتمی در دوره اصلاحات را با مشکل مواجه کرد، تندروی برخی از دوستان بود که از قضا این افراد در مقاطعی اصلاح طلب هم نبودند.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا