آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور؛ دستیابی به میانگین شاخص کشوری بهره مندی آب روستایی در گیلان تا پایان دولت مورد انتظار است

میانگین شاخص کشوری

استاندار گیلان گفت: دستیابی به میانگین شاخص کشوری بهره مندی آب روستایی در گیلان تا پایان دولت مورد انتظار است.

به گزارش تدبیر شرق؛دکتر ارسلان زارع در نشست بررسی پروژه های آبرسانی شهری و روستایی گیلان که با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، اظهار داشت: از مهمترین نگرانی و مطالبات به حق مردم مناطق مختلف گیلان به ویژه در حاشیه شهرها تامین آب شرب است.

وی گفت: شاخص های حوزه آب و فاضلاب گیلان به ویژه در مناطق روستایی نسبت به سطح میانگین کشوری و در مقایسه با دیگر استان ها فاصله زیادی دارد که این امر در برخی مناطق استان همچون رشت فاصله را نشان می دهد.

وی به تلاش های صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب گیلان از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاشی مضاعف در زمان باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم به میانگین کشوری دست پیدا کنیم و انتظارات مردم برآورده شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر بهداشتی بودن آب مصرفی شهروندان و توسعه شبکه توزیع آب، خاطرنشان کرد: تسریع در روند اجرای پروژه های نیمه تمام حوزه آب استان موجب بهبود کیفیت و همچنین توزیع مناسب آب در مناطق مختلف استان می شود.

استاندار گیلان اولویت بندی در اجرای پروژه های آبی و اتمام پروژه های نیمه تمام را یک ضرورت خواند .

دکتر زارع با بیان اینکه علاوه بر نیاز گیلان مبنی بر افزایش میزان ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده استان در خصوص برطرف کردن مشکل تنش آبی، گفت:با توجه به اینکه صرفا برای شهر رشت نیازمند بیش از ۵۰میلیارد تومان هستیم،انتظار می رود شاهد افزایش میزان اعتبار پیش بینی شده باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این دیدار گفت: برای ساماندهی فاضلاب شهرستان رشت و بر اساس زمان بندی های اعلام شده نیازمندحدود ۶۰میلیارد تومان اعتبار هستیم تا در هفته دولت سال آینده و در صورت تحقق بودجه، زودتر از زمان پیش بینی شده زودتر به بهره برداری برسد.

مهندس حمیدرضا جانباز به تأمین آب شهر رشت و تعدادی از شهرها و روستاهای استان از تصفیه خانه سنگر اشاره کرد و افزود: توسعه و اجرای فاز دوم این تصفیه خانه جزو معدود پروژه‌های سطح کشور است که از محل اعتبارات BOT و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح حدود ۳ هزار لیتر در ثانیه به ظرفیت تصفیه‌خانه سنگر اضافه می شود، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان که در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستند با این اقدام، از منابع آبی مطلوب بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: عملیات تکمیل رینگ های آب رسانی در شهر رشت و سایر نقاط استان متناسب با افزایش ظرفیت تصفیه خانه آغاز می شود.

دکتر حسنی نماینده رشت و رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این دیدار به اقدامات موثر در حوزه آبی گیلان و پروژه های در حال اجرا اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه رشت پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم به زودی و در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

وی تامین آب روستایی را از چالش های گیلان خواند و گفت: متاسفانه کیفیت آب برخی روستاهای گیلان  رضایت بخش نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خواستار تسریع در روند اجرای پروژه های بزرگ آبی در نقاط مختلف استان شد.

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به مشکلات حوزه آبی رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از روستاهای رشت که فاصله زیادی با شهر ندارند، از نعمت آب سالم محرومند.

وی به قدمت بالای شبکه آبرسانی در برخی مناطق گیلان اشاره کرد و گفت: کیفیت پایین آب در چند نقطه از استان به ویژه در مناطق روستایی مشکلاتی را فراهم کرده است.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا