آخرین خبرهااستان هاگزارش تصویری

برای آشنای بیشتر با ظرفیتهای شهر خلاق خوراک رشت؛ روسای اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر میهمان شهرداری رشت شدند

شهر خلاق خوراک

مجموعه مدیریت شهری رشت میزبان و پذیرای روسای دانشگاه های حاشیه دریای خزر شد.

به گزارش تدبیرشرق، نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با روسای دانشگاه های حاشیه دریای خزر که شامگاه سه شنبه با حضور رئیس و دیگر اعضای شورای اسلامی این شهر پس از بازدید از پیاده راه فرهنگی رشت در تالار گفتمان شهرداری، برگزار شد با خوش آمدگویی به میهمانان اظهار کرد: رشت از سال ۲۰۱۵ با بیش از ۲۲۰ نوع غذای محلی به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده است.

فرهام زاهد از حضور میهمانان کشورهای حاشیه دریای خزر در رشت اظهار خرسندی کرد و حضور آنان را برای ترویج فرهنگ پخت غذاهای محلی و برند شهر خلاق خوراک شناسی مهم توصیف کرد.

محمدحسن عاقل منش هم در سخنانی اظهار کرد: رشت شهر نخستین ها است و سرتاسر پیاده راه فرهنگی رشت از بافت و معماری تاریخی برخوردار است که بسیاری از آنان در فهرست آثار میراث فرهنگی به ثبت رسیده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در ساختمان شهرداری رشت از دیرباز امور مربوط به شهرداری انجام می شد اما با تصمیمات اتخاذ شده قرار است به عنوان موزه مورد استفاده قرار گیرد و از همین رو امور اداری از چندی پیش در مکانی دیگر به انجام می رسد.‌

وی با بیان اینکه رشت دارای سابقه فرهنگی و علمی فراوانی است، افزود: یادگارهای علمی همچون پروفسور سمیعی از جراحان‌ مطرح مغز و اعصاب جهان، از این شهر برخاسته اند.

این برنامه در پایان با ضیافت شام که با هدف آشنایی روسای دانشگاه های حاشیه دریای خزر با انواع غذاهای محلی شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو صورت گرفت، پایان یافت.

اسماعیل حاجی پور رئیس شورا‌ شورا، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر و علیرضا قانع سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این برنامه حضور داشتند.‌

گفتنی است روسای دانشگاه های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر روزهای سه شنبه و چهارشنبه نهم و دهم میهمان دانشگاه گیلان هستند و در این بین شهرداری رشت هم برای آشنا کردن آنها با غذاهای محلی رشت در چارچوب اهداف و برنامه های شهر خلاق خوراک، در ضیافت شام از میهمانان این اجلاس پذیرایی کرده است.

در ضیافت شام شهرداری رشت روسای دانشگاه های حاشیه دریای خزر از تنوع غذاهای محلی گیلان و رشت ابراز رضایت کردند و با ویژگیهای غذای محلی شهر خلاق خوراک رشت بیشتر آشنا شدند.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا