آخرین خبرهاسیاسی

دکتر رسول منتجب نیا درامور رسانه حزب جمهوریت:«اقدام قوه قضائیه را نامناسب می دانم و محکوم می کنم»«آقای رئیسی! با سخنرانی عدالت جاری نمی شود، عملا اقدام کنید»

رسول منتجب نیا

«حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا»، رئیس هیات موسس حزب جمهوریت، در واکنش به احکام سنگین زندان برای فعالان کارگری و جامعه مدنی، گفت:مجازات ها باید متناسب با جرم باشد. یکی از ویژگی های حکومت دینی طرفداری از انصاف و کار کردن بر اساس عدالت است.

حکومت عادل نسبت به همه افراد، از یک کارگر معمولی تا مسئول بلند پایه به صورت برابر عمل می کند.

اولا و بالذات، اگر داعیه حکومت علوی و دینی داریم، باید ویژگی های حکومت دینی را هم لحاظ کنیم.

ثانیا و بالعرض؛ در شرایط کنونی که کشور در تهدید و تحریم است و فشارهای زیادی از بیرون بر ملت ما وارد می شود، هر عقل سلیمی حکم می کند که همه اقشار، اصناف، گروه ها، احزاب و افراد متحد باشند.

«اختلاسگران آزادانه می گردند و سخنرانی می کنند»

اگر اقشار و گروه های ضعیف برای حقوق خود اعتراض می کنند نباید حکومت تمام زور خود را علیه آنها به کار بندد، در حالی که جلوی چشم ملت، اختلاسگران و کسانی که حیثیت نظام را به باد داده اند آزادانه می گردند و سخنرانی می کنند.

این نهایت بی عدالتی است و برازنده نظام اسلامی نیست و از طرفی قانون اساسی اجازه داده همه گروه ها، انصاف و اقشار بدون اخلال در نظم عمومی تجمع و راهپیمایی انجام داده و از حقوق اساسی خود دفاع کنند.

چرا به گروه های مختلف اجازه تجمع و اعتراض نمی دهیم و از آنچه حق خود می دانند دفاع و مطالبه کنند؟

از نظر اصول قانون اساسی و قوانین عادی نه تنها افراد و جمعیت ها مجازند به صورت مسالمت آمیز تجمع و تظاهرات کنند، بلکه حکومت موظف به تامین امنیت آنهاست.

بنابراین معنا ندارد حکومت به جای ایجاد فضای تجمع و تامین امنیت معترضین، آنها را مورد تعقیب قرار داده و احکام سنگینی برای آنها صادر کند. آنچه برای همه مسلم شد این است که حق #کارگران_هفت_تپه -که زمانی حوزه انتخابیه من بود و با خصوصیات نیک آنها آشنا هستم- از بین رفته است و حقوق ماهیانه آنها را پرداخت نکرده و مدیران شرکت به آنها ظلم روا داشتند. لذا برای دفاع از حقوق خود و دادخواهی اقدام به تجمع کردند.

احکام بسیار سنگینی نسبت به این قشر زحمتکش صادر شده است. احکامی از ۷ تا ۱۸ سال، که برای مجرمین و اختلاسگران هم صادر نشده است.

آنهایی که اختلاس های چندهزار میلیاردی انجام دادند و کسانی که قانون شکنی‌های بزرگ کرده اند، چند سال به حبس محکوم شدند؟

نباید نسبت به کارگر ضعیفی که برای دفاع از حق مسلم خود اعتراض کرده تمام زور و قدرت خود را استفاده کنیم. از رئیس قوه ی قضائیه که هر روز به مردم وعده می دهد و آنها را امیدوار می کند، تعجب می کنم.

در زمان آقای صادق لاریجانی وعده ای در کار نبود و انتظاری نداشتیم؛ ولی رئیس کنونی قوه قضائیه که با شعار دفاع از حقوق اجتماعی کارش را شروع کرد انتظار چنین رویکردی را نداشتیم.

آیا در زمان آقای رئیسی باید شاهد باشیم که یک کارگر ضعیف، ناتوان و مستضعف به بیش از ۱۰سال زندان محکوم شود، بخاطر اینکه صدایش را بلند کرده و در مقابل ظلمی که به او شده فریاد زده است؟

این اقدام قوه قضائیه را مناسب نمی دانم و محکوم می کنم. از رئیس قوه قضائیه می خواهم که در عمل نشان دهد. با سخنرانی کارها حل نمی شود!

همه مسئولین قوا در ابتدای کار وعده داده اند ولی مردم در عمل چیزی مشاهده نکردند. رئیس قوه ی قضائیه در عمل نشان دهد طرفدار مستضعفان است. قوه قضاییه باید جلوی ظلم و ظالم را بگیرد نه اینکه مظلوم را مورد ظلم و ستم بیشتری قرار دهد.

اگر رئیس قوه قضائیه جلوی این احکام را نگیرد و با این قضات برخورد جدی نکند مردم نسبت به ادعاهای او تردید می کنند.

اول از اختلاسگران گردن کلفت و قانون شکنان که در کشور فراوان هستند شروع کنید. این حق نیست با کارگر مستضعف خوزستانی که در گرمای سوزان برای امرار معاش خود و اقتصاد کشور تلاش می کند، چنین برخوردی صورت گیرد.

/روابط عمومی حزب جمهوری اسلامی  ایران

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا