آخرین خبرهااستان هااقتصادی

فرماندار ویژه ی شهرستان تنکابن در جمع خبرنگاران گیلان مطرح کرد؛ اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در شهرستان تنکابن / لزوم توجه به معضل تولید پسماند در استانهای شمالی / مقام نخست شهرستان تنکابن در بهره گیری از فیبر نوری در استان

تنکابن

دکتر حسینی جو فرماندار ویژه ی شهرستان تنکابن در جمع فعالان رسانه ای گیلان گفت : اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در حوزه های زیر ساختی شهرستان تنکابن زمینه ساز توسعه ی این شهرستان تا کنون بوده است.

به گزارش تدبیر شرق؛دکتر حسینی جو فرماندار ویژه ی  شهرستان تنکابن در نشستی با تیم اعزامی اصحاب رسانه گیلان به استان مازندران ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عرض خیر مقدم به اصحاب رسانه ،اظهار داشت : استان گیلان به جهت دارا بودن تاریخ و فرهنگ غنی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و نخبگان گیلانی در داخل و خارج کشور در حوزه های مختلف شناخته شده هستند .

وی با ابراز خرسندی از تعامل و هم افزایی  رسانه های شمال کشور به همت اتحادیه ی مطبوعات خزر گفت : تبادل رسانه ای و ارتباطات در حوزه ی فرهنگی باید به طور مستمر ادامه یابد و حوزه رسانه این قابلیت را دارد که موجب پویایی در بخش های مختلف جامعه شود .

حسینی جو با اشاره به ظرفیت های خاص هر منطقه در کشور افزود : رسانه این قدرت و توانمندی را دارد که نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و از آن طریق مدیران می توانند در جهت توسعه ی شهرستان و استان و خدمت به مردم گام بردارند.

وی با اشاره به قدمت تاریخی شهرستان تنکابن اذعان داشت : جمعیت شهرستان تنکابن ۱۶۶ هزار نفر است که ۴۹ درصد آن جمعیت روستایی هستند و شهرستان تنکابن با دارا بودن ۳۲۰ روستا جز شهرستان های پر روستای استان مازندران است.

 وی خاطر نشان کرد : نزدیکی جلگه و دریا از ویژگی های این منطقه است و بخش کشاورزی یکی از مهمترین فعالیت های درآمد زای شهرستان می باشد که تلاش ما برای حفظ ساختار کشاورزی و توجه به صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی است .

وی تصریح کرد : شهرستان تنکابن با تولید ۷۰ هزار تن کیوی رتبه ی برتر تولید این محصول را در سطح استان مازندران دارد و از دیگر ویژگی های کشاورزی منطقه می توان  به تولید ۲۳۰ هزار تن مرکبات و پرورش گل و گیاه اشاره کرد .همچنین در بخش دامداری و پرورش ماهی قزل آلا این شهرستان در جایگاه خوبی قرار دارد و مرکز تحقیقات ماهیان سرد آبی شیلات در این شهرستان واقع شده است.

فرماندار ویژه ی شهرستان تنکابن با اشاره به توسعه ی بخش گردشگری در شمال کشور اظهار داشت : در حوزه ی گردشگری طی یک دهه ی اخیر اقدامات خوبی در استانهای شمالی صورت گرفته است و شهرستان تنکابن نیز از این قاعده مستثنی نیست .موضوع بومگردی به عنوان اولویت این شهرستان قرار دارد و در چشم انداز توسعه تا سال ۱۴۰۰ ، ایجاد و صدور مجوز ۱۰۰ واحد بومگردی در دستور کار قرار دارد.

حسینی جو ، پروژه ی راه تنکابن ، خرم آباد به الموت را از پروژه های مهم این شهرستان خواند و گفت : این پروژه یک پروژه ی ملی است که برای شهرستان و استان نیز حایز اهمیت می باشد ، همچنین یکی دیگر از پروژه های ملی مورد درخواست در سفر ریاست جمهوری احداث سد هزار رود است تا بتوانیم ذخیره سازی آب در غرب استان مازندران را داشته باشیم و مطالعات این پروژه نیز انجام شده است.

فرماندار ویژه ی  شهرستان تنکابن در خصوص سایر پروژه های این شهرستان گفت : پروژه ی تصفیه خانه ی دو هزار ، مرکز جراحی قلب باز بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد  که در دست اجرا هستند نیز از پروژه های ملی و بزرگ این شهرستان محسوب می شوند.

وی تاکید کرد :۴۶۰ میلیارد تومان پس از سال ۹۲ در حوزه ی های زیر ساختی انرژی نظیر برق و گازرسانی هزینه شده است و در حوزه ی مخابرات نیز با تغییر سیاست های مخابراتی و استفاده از فیبر نوری شهرستان تنکابن در بین شهرستانهای استان مازندران صاحب مقام است.

دکتر حسینی جو در خصوص اقدامات زیر ساختی حوزه ی ورزش این شهرستان گفت :  خانه کشتی تنکابن در هفته ی تربیت بدنی در مهر ماه جاری افتتاح خواهد شد که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده ی بهره برداری است.

وی همچنین در زمینه ی بحث پسماند و تولید زباله در استانهای شمالی کشور عنوان کرد : باید همگی تلاش کنیم تا فرهنگ کاهش تولید و رها سازی پسماند در طبیعت را از طریق رسانه در بین مردم و خصوصا گردشگرانی که به استانهای شمالی سفر می کنند ، نهادینه کنیم تا آسیب کمتری به محیط زیستی این استانها وارد شود .

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا