بین الملل

جنگنده‌های آمریکایی مواضع داعش در شهر اشغال شده فیلیپین را بمباران کردند

جنگنده‌های آمریکایی

سه جنگنده آمریکایی امروز (دوشنبه) و در روز استقلال فیلیپین مواضع شبه نظامیان در شهر ماراوی را که اکنون در دست داعش است، بمباران کردند.

تدبیرشرق// به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امداد، سربازان و آتش نشان‌های فیلیپینی در شهر ماراوی در جنوب این کشور در حالیکه به سخنرانی‌ها گوش می‌دادند و سرود ملی می‌خواندند، سه جنگندهOV-10 آمریکا بر فراز ماراوی را دیدند که بمب‌هایی را در مناطقی که هنوز در دست شبه نظامیان است، انداختند.

معاون فرماندار ماراوی گفت: من به برادران مسلمانم می‌گویم دست از این نبرد بی‌فایده بردارند چون همگی ما مسلمان هستیم.

مراسم مربوط به اهتزاز پرچم هفته‌ای دو بار در فیلیپین انجام می‌شود اما این نخستین بار از 23 مه سال جاری میلادی که شهر به دست شبه نظامیان افتاد، است که در یک شهر مسلمان نشین، این مراسم برگزار شد.

تقریبا تمامی جمعیت 200 هزار نفری ماراوی به دلیل اقدامات شبه نظامیان گریخته‌اند اما هنوز 500 تا 1000 نفر در این شهر به گروگان گرفته شده‌اند.

تا روز شنبه، تعداد نیروهای امنیتی کشته شده در این شهر 8 تن اعلام شده است. تلفات غیرنظامیان هم تا به امروز بیش از 100 نفر است.

وزیر امور خارجه فیلیپین امروز در مراسم روز استقلال در سخنرانی در مانیل گفت که شبه نظامیان قصد داشتند تا دو تا سه شهر را در جزیره میندانائو که ماراوی هم در آن جا واقع است، بگیرند اما این برنامه خنثی شد چون سربازان ارتش دست به حملات پیشگیرانه زدند تا ایسنیلون آپیلون، رهبر آنها را دستگیر کنند که البته وی فرار کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا