آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

با حکم رئیس قوه قضائیه؛ یک گیلانی رئیس کل دادگستری استان تهران شد

دادگستری

محمدجواد حشمتی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور، با حکم حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شد.

پیش از این غلامحسین اسماعیلی عهده‌دار این پست بود که با انتخاب به عنوان سخنگوی قوه‌قضاییه و مدیرکل حوزه ریاست قوه‌قضاییه، جای خود را به حشمتی داد.

«محمد جواد حشمتی مهذّب» متولد ۱۳۴۲ از سال ۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف و عمدتاً  قضایی اشتغال داشته است.

سمت‌های قضایی حشمتی از سال ۶۱ شروع و تاکنون با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، قاضی دیوانعالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

علاوه بر این و با حفظ سمت‌های قضایی، به عنوان عضو و یا رئیس هیأت‌های تخلفات اداری و هسته گزینش فعالیت داشته و چند سالی نیز جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بوده است.

حشمتی لیسانس خود را در دانشکده علوم قضایی و فوق لیسانس را در رشته حقوق خصوصی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران (واحد مرکز) و با دفاع از پایان نامه با موضوع «بررسی تطبیقی قاعده ی مایضمن» اخذ کرده است.

در طول تحصیل و کار قضایی علاوه بر پایان نامه، در موضوعاتی مانند «بررسی پیرامون حقوق مدنی جنین»، «مقایسه اجمالی اعاده دادرسی کیفری با اعاده دادرسی مدنی»، «مبانی حقوقی پیشگیری از وقوع جرم » و … بررسی و کار تحقیقی داشته است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا