دسته‌بندی نشده

دکتر مهدوی(استاد دانشگاه) : خبر زندان رفتن من بیشتر به یک شوخی شبیه تر است تا واقعیت/ تحریم بار مثبت و منفی دارد

دکتر مهدوی

دکتر حجت مهدوی سعیدی  استاد دانشگاه و فعال سیاسی گیلانی گیلان نسبت به وضعیت فعلی کشور و شایعات اخیر در مورد خود واکنش نشان داد.

شرایط کشور را در شرایط فعلی با توجه به وضعیت تحریم چطور ارزیابی می کنید؟

وضعیت کشور به لحاظ پروسه های تحریمی در عین حال که سویه های منفی دارد از سویه های مثبت نیز برخوردار است ، خوشبختانه حاکمیت امریکا خاصه شخص ترامپ در بین افکار جهانی و  در میان افکار داخلی از جایگاه به شدت مضروب و منفوری برخوردار است و دولت باید از این واقعیت به نفع خود و مصالح ملت بهتر و  بیشتر استفاده کند.

فکر میکنید که دولت چگونه می تواند فضای فعلی را مدیریت کند؟

البته همه بار را بر دوش دولت نمی توان نهاد همه قوای لشکری و کشوری باید بیش از پیش اهتمام به اصلاح امور داشته باشند با مراقبت های جدی تر و توجهات جمعی تر و برنامه ریزی های وسیع تر و کارآمد تر و نیز نظارت های دقیقتر و مردمی تر.

آقای دکتر این روزها بیشتر به چه اموراتی مشغولید؟

این روزها بیشتر من به کارهای تالیفی و تحقیقی و همینطور به کارهای معلمی خود اشتغال دارم

در یکی دو روز اخیر شایعاتی در مورد شما در بعضی از گروهای مجازی منتشر شد. که بعضا اشاره به زندانی شدن شما داشته است نظرتان در این مورد چیست؟

خودتان که می گویید شایعات؛ شایعاتی که اساس درستی ندارد و هر از چند گاهی خصوصا در مواقع نابهنگام معطوف به انتخابات توسط بعضی از بدخواهان ممکن است منتشر شود.

خبر زندان رفتن من بیشتر به یک شوخی شبیه تر است تا واقعیت؛ به فضل الهی من حتی در طول عمرم یک لحظه به زندان نرفته ام چون خدای ناخواسته جرمی مغایر با قوانین کشور و نظام مرتکب نشده ام. البته همیشه ممکن است توضیحاتی برای رفع ابهاماتی فرعی وجود داشته باشد که با کمال احترام به متولیان قانون در چارچوب حقوق فردی قابل بیان است که احیانا روشن کننده اذهان مراجع ذی ربط و افکار عمومی می باشد.

این نکته را نه از باب تعریف بلکه به جهت معرفی خودم می گویم، بنده قریب به چهل سال معلم مقبول این جامعه بوده و هستم و  بحمدالله به لحاظ مراعات دیسپلین های اخلاقی و ضوابط ، عرف و همینطور معیارهای برخوردهای انسانی کاملا فرد شناخته شده ای می باشم.

با این توصیفات و عینیات بسی تعجب میکنم که چرا باید بعضی از دوستان آن سویی ما آن هم با تشبث به منابع غیر رسمی! نکات عیر صحیحی را منتشر کنند؟ یعنی از هیچ به زعم خود هیاهویی کوک کنند به تعبیر مولانا؛ «عقده سخت است بر کیسه تهی» این بداخلاقی ها به لحاظ حقوقی به شدت موجب پیگرد قانونی ست.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا