استان ها

با دستور رئیس جمهور به وزرای کشور و نیرو؛ اجرای شیوه‌نامه ساماندهی رودخانه‌های گیلان در تمام استان‌ها

رودخانه‌های گیلان

رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مکاتبه ای با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دکتر اردکانیان وزیر نیرو از دستور رئیس جمهور جهت اجرای شیوه نامه ساماندهی،لایروبی و کنترل سیلاب و رودخانه‌های استان گیلان در همه استان‌ها خبر داد.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر محمود واعظی در این نامه، از بررسی شیوه نامه ساماندهی، لایروبی و کنترل سیلاب و رودخانه‌های استان گیلان در وزارت‌خانه‌های مربوطه خبر داد.
بر اساس نامه رئیس دفتر رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی پس از اطلاع از جزئیات و نتایج حاصله، روی طرح ارائه شده پاراف نموده است: «با تشکر از استاندار محترم گیلان، این طرح در همه استان‌ها اجرا شود.»
گفتنی است دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان پس از چند ماه جلسات مستمر با حضور مسوولین دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، قضایی و انتظامی در قالب مجمع مشترک توسعه اقتصادی کشور و با هدف ساماندهی رودخانه‌های استان، کاهش مخاطرات و خسارات ناشی از سیل، شفاف سازی و ساده سازی فرآیند برداشت از مصالح رودخانه‌ای استان، در آذرماه سال ۹۷ گذشته دستور اجرای شیوه نامه مذکور را صادر کرد.
پیشتر نیز دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پاراف طرح شیوه نامه مذکور خطاب به وزیر نیرو، ذکر کرده بود: «اقدام خوبی آقای استاندار انجام داده است، تمامی دستگاه ها در تدوین مشارکت داشته اند، بررسی و برای کشور استفاده شود.» این نامه و شیوه نامه پیوست برای تمام استانداران کشور نیز ارسال شده بود.

 بر اساس اعلام وزارت نیرو، استان گیلان رتبه چهارم در میان استان‌های کشور در بیشترین میزان بارش باران در فروردین سال جاری را تجربه کرد اما تمام ۱۰ استان اول کشور از لحاظ میزان بارش به غیر از گیلان در سیلاب نوروز امسال دچار آسیب و خسارات جدی شدند.

 

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا