استان ها

فرماندار صومعه سرا: کانال های آب کشاورزی صومعه سرا خالی است/در صورت آبگذاری کانال ها تنها ۱۶ هزار هکتار از اراضی آبیاری می شود

سیدجلال سیدمحمدی

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه در شهرستان ۱۰ کانال داریم که متاسفانه آبی در آنها جریان ندارد، گفت: باید برای کاهش میزان خسارات و همچنین دغدغه شالیکاران با مدیریت مشکلات موجود را کاهش دهیم.

به گزارش تدبیر شرق،سیدجلال سیدمحمدی سرپرست فرمانداری صومعه سرا در جلسه شورای اداری که با محوریت معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری صومعه سرا و بخشدار میرزاکوچک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بر هم افزایی و همدلی بیشتر مسئولین به ویژه در حوزه کشاورزی تاکید و اظهار کرد: باید در راستای رفع مشکلات و کاهش دغدغه مردم به ویژه کشاورزان و شالیکاران تلاش کنیم.

وی بر اهمیت حضور میدانی مسئولین تاکید کرد و افزود: دهیاران، شوراها، بخشداران و سایر مسئولان باید در سطح روستاها حتی اگر با محدودیت برای حل مشکلات مواجه هستند حضور میدانی داشته باشند و زمینه امیدواری و دلگرمی مردم را فراهم کنند.

سید محمدی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا دارای حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان صومعه سرا گفت: بیشتر این اراضی،کانال آبخور هستند.

 وی با بیان اینکه در شهرستان ۱۰ کانال داریم که متاسفانه آبی در آنها جریان ندارد، تصریح کرد: باید برای کاهش میزان خسارات و همچنین دغدغه شالیکاران با مدیریت مشکلات موجود را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در صورت برقراری آب تنها به ۱۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آبرسانی خواهد شد، گفت: برای مابقی نیازمند مدیریت درست و صبر و حوصله مردم و کشاورزان هستیم تا بتوانیم در مدت یک ماهه آینده این مشکل را مدیریت کنیم.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا تأکید کرد: شرایط امسال در حوزه آبی سخت تر از سال گذشته نخواهد بود اما نیازمند مدیریت و صبر و حوصله بیشتر از سوی همه و تلاش مضاعف از سوی مدیران هستیم.

/ندای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا