استان ها

تورهای آبی نسل ماهیان گیلان را نابود می کند

تورهای آبی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: استفاده از تور زیر آبی و تور سالیک (پرتابی) برای صید موجب نابودی نسل ماهیان می شود.

به گزارش تدبیر شرق، رضا زمانی در جلسه محیط زیست شفت گفت: عرصه های طبیعی از جمله رودخانه های شهرستان تحت کنترل و پایش یگان حفاظت محیط زیست است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برداشت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی پهن کردن رشته های تور زیرآبی در رودخانه های این شهرستان را یکی از چالش های زیست محیطی این اکوسیستم های ارززشمند عنوان کرد و افزود: در راستای گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت و پایش از رودخانه های شهرستان دو رشته تور زیر آبی به همراه ۲۱ قطعه ماهی رودخانه ای از دو نفر از متخلفین شهرستان کشف و ضبط شد و متخلفین به مرجع قضایی معرفی شدند.

زمانی افزود: استفاده از تور زیر آبی و تور سالیک (پرتابی) از روشهای ممنوع صید ماهیان در رودخانه های استان است و این نوع صید موجب نابودی نسل ماهیان می شود.

وی با اشاره به توجه به تکرار جرم یکی از متخلفین برداشت شن و ماسه رودخانه ای در شهرستان شفت، افزود: دادگستری شهرستان نسبت به صدور حکم یکسال حبس تعزیری و منع از رانندگی با وسائل نقلیه موتوری با قابلیت حمل شن و ماسه بمدت یکسال فرد متخلف را محکوم کرد.

زمانی از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه اقدامی که موجب تهدید و یا تخریب محیط زیست می شود مراتب را به شماره ۳۴۷۸۶۳۵۹ اداره محیط زیست شهرستان شفت اطلاع دهند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا