آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

با آیدا آشنا شوید: اولین ربات انسان نما نقاش در دنیا

اولین ربات انسان نما نقاش

یک ربات انسان نما مبتنی بر هوش مصنوعی با کمک بازوی رباتیک خود و دوربینی که در بدنش کار گذاشته شده آثار هنری زیبایی خلق کرده و قرار است که به زودی نمایشگاهش را در آکسفورد برپا کند. این ربات نقاش که آیدا نام دارد (اسم آن از روی نام آیدا لاولیس ریاضیدان انتخاب شده) اولین ربات واقع گرایانه ای است که با کمک چشمانش و قلمی که در دست دارد میتواند از مردم زنده پرتره بکشد.

نمایشگاه نقاشی آیدا با عنوان Unsecured Futures یا آیندگان بی ثبات که از چند روز دیگر در دانشگاه آکسفورد برگزار می شود مجموعه ای از آثار منتخب وی را پیش روی مخاطبان میگذارد که با استفاده از فرایندهای هوش مصنوعی و الگوریتم های توسعه یافته در همین دانشگاه ترسیم شده اند.

ربات نقاش

آثار هنری آیدا هم شامل نقاشی، مجسمه و هنرهای نمایشی می شوند که مرز میان هوش مصنوعی، تکنولوژی و زندگی واقعی را کمرنگ کرده اند.

آیدن میلر مالک گالری در این باره می گوید:

ما که پیشگام یک حرکت هنری جدید در زمینه هوش مصنوعی بوده ایم بسیار هیجان زده هستیم تا آثار آیدا که اولین ربات نقاش حرفه ای به شمار می رود را به نمایش بگذاریم. آیدا به عنوان یک ربات برای ایجاد آثارش از فرایندها و الگوریتم  های هوش مصنوعی کمک گرفته است. آثار او ما را تشویق می کنند که در مورد هوش مصنوعی و موارد مصرف تکنولوژیکی آن و سوء استفاده های احتمالی اش بیشتر فکر کنیم.

دست رباتیک آیدا کار دست مهندسان در لیدز است. این دست برای عملکرد، تعدادی مرحله و الگوریتم هوش مصنوعی را دنبال می کند و با محاسبه یک مسیر مجازی براساس آنچه در مقابلش می بیند و تفسیر آن، حرکت می کند.

لوسی سیل محقق و مربی این پروژه در این باره گفت:

ما منتظر هستیم ببینیم که آیدا چه حرف و حدیث هایی را میان بازدیدکنندگان به وجود می آورد. توانایی هنری او و موفقیتش قطعا موضوع صحبت خیلی ها خواهد بود.

آیدا ربات نقاش

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا