استان هاسیاسی

گفت و گو با هرمز ربانی: آقای دکتر نوبخت جایگاه ویژه ای در گیلان دارند و سرمایه ما گیلانیها در دولت هستند

هرمز ربانی زیباکلام دکتر نوبخت

آقای زیبا کلام درست نبود برای اثبات ادعای خویش از نیروهای اصلاح طلب رشت و گیلان مایه بگذارد آقای دکتر نوبخت جایگاه ویژه ای در گیلان دارند و همانطور که گفتم سرمایه ما گیلانیها در دولت هستند اجازه نمی دهیم این سرمایه ملی ما مورد بی مهری قرار گیرد.

به گزارش تدبیرشرق، گفته های اخیر دکتر زیبا کلام در خصوص دکتر نوبخت باعث اظهار نظرهای تند از سوی وی و برخی اصلاح طلبان گیلان شده در این باره  مهندس هرمز ربانی فعال سیاسی اصلاح طلب گیلان در گفت و گو با روزنامه خزر به سوالات آن ها پاسخ داده که در زیر می خوانید.

س- بحث آقای زیبا کلام و اظهاراتش بالا گرفته و باعث اظهار نظرهای تند از هر دو سو شده، نظرتان چیست؟

با سلام من مجدداً تأکید می کنم جناب آقای زیبا کلام اطلاعات خود را از کانالهای موثق و درستی دریافت نکرده اند. جناب نوبخت نقش زیادی در موفقیت دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایفا کرده و قراردادن ایشان در کنار کسانی که کم فروشی کرده اند و مورد گله، ریاست جمهور بوده اند کار نادرستی بوده است همچنین آقای زیبا کلام درست نبود برای اثبات ادعای خویش از نیروهای اصلاح طلب رشت و گیلان مایه بگذارد آقای دکتر نوبخت جایگاه ویژه ای در گیلان دارند و همانطور که گفتم سرمایه ما گیلانیها در دولت هستند اجازه نمی دهیم این سرمایه ملی ما مورد بی مهری قرار گیرد. ولیکن از آن سو نیز نباید از حد اعتدال و انصاف خارج شد آقای زیباکلام هم از سرمایه های علمی کشور هستند و اهانت به ایشان آن هم از سوی مردمی با فرهنگ که شهره به میهمان نوازیند کار درستی نیست. بنده از آقای زیبا کلام خواستم جانب انصاف را رعایت کند از این سو هم نباید عزیزان از جانب انصاف خارج شوند ایشان هم برای جریان اصلاح طلبی و اعتدال زحمت کشیده اند و نادیده گرفتن زحمات ایشان یقیناً ناپسند است.

س-درخصوص لیست امید آیا می خواهید باز به سکوتتان ادامه دهید. این روزها این بحث ها ، اختلافات زیادی را ایجاد کرده ، آیا نمی خواهید از پشت پرده ها بگویید؟

مسلماً ما بعنوان جریان اصلاح طلبی استان به اهدافمان در خصوص لیست شورای شهر در رشت نرسیدیم، جای شک نیست. هر چند اکثریت راه یافتگان به شورای پنجم را اصلاح طلب و اعتدالی می دانیم و آنها خود را با این عنوان معرفی کرده اند و از آنها انتظار بهبود وضعیت شهر را داریم آن دسته از عزیزان اصول گرایی هم که وارد شده اند از نیروهای معتدل و معقول جریان اصول گرایی هستند ضمن آنکه شأن شورای سیاسی نیست و باید منافع شهر و شهروندان در اولویت باشد. به دور از گرایشات سیاسی و جناحی، عدم موفقیت لیست امید در رشت معلول یک علت نبوده که هر کس بدنبال تبرئه خود دیگری را مورد اتهام قرار داده و محکوم می کند. من باز نمی خواهم چیز خاصی بگویم و لیکن معتقدم در شکست یا پیروزی می بایست نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی قرار گیرد آن هم در یک کار جمعی به دور از جنجال آفرینی فلذا ما جلسات آسیب شناسی را هم در شورای سیاستگذاری و هم در هیأت رئیسه آغاز . دنبال می کنیم و تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد و آنگاه که به نتیجه رسیدیم وظیفه داریم نتیجه را به اطلاع مردم شریف رشت و اصلاح طلبان استان برسانیم. ولی اینکه انگشت اتهام را به طرف هم بگیریم و در پوشش این اتفاق بخواهیم عقده گشایی کنیم و کام مردم را از پیروزی اصلی یعنی موفقیت منش اصلاح طلبی و اعتدال بر جریان تندروی تلخ کنیم کار ناپسندی است که از طرف هر کسی سر بزند ناپسند است و موجه نیست من گفتم باید زمان بگذرد و هیجانات کاذب فروکش کند تا حقایق روشن شوند و آنها که به این جو دامن می زنند کسانی هستند که نمی خواهند کاستیهای خودشان روشن شود.

اصلاح طلبی یک جریان پویا است و پویایی اقتضا می کند که خود بالا باشد اگر مطلق نگر و ایستا بودیم که اصلاح طلب نمی شدیم باید جرأت نقد از خود را داشته باشیم ولیکن آن را در مجاری خود دنبال کنیم آنگاه به سطح جامعه بکشانیم نه آنکه به بهانه آن عقده گشایی و کینه ورزی کنیم.

من از همه دلسوزان می خواهم خویشتندار باشند و شرایط را برای فرصت طلبان که وضعیت شهر و استان ار به این وضع در آورده اند مهیاء و مطلوب نسازند.

مشکل ما این است که غوغا سالاری بر رفتارهای عقلانی و معقول هنوز در جامعه ما رجحان دارد و متاعی است که در بازار سیاست خریدار دارد . امیدوارم همانطور که رئیس جمهور فرمودند کینه ما را از سینه ها پاک و برای  تعالی جامعه همه در کنار هم قرار بگیریم.

گیلان و رشت به دعوا و جنجال نیاز ندارند به عشق و محبت و عقلانیت نیازمند است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا