آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیفوری

رویارویی سروقامتان والیبال ایران با ایتالیا در نخستین گام لیگ ملتهای ۲۰۱۹

والیبال

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش از لیگ ملت های ۲۰۱۹ از ساعت ۱۲:۳۰ روز جمعه ۱۰ خرداد به مصاف ایتالیا می رود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران که طی یک دهه قبل خودش را به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان معرفی کرده است، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ را در شهر جیانگمن چین و در مصاف با تیم‌های ایتالیا، آلمان و چین آغاز می‌کند.

ایگورکولاکوویچ که برای سومین سال متوالی هدایت تیم ملی را بر عهده دارد، در این دوره از رقابت‌های بینالمللی والیبال ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان را گرد هم آورده تا علاوه بر کسب نتیجه، نیم نگاهی هم بهجوانگرایی و آماده سازی بازیکنان جوان داشته باشد.

ایتالیا نخستین حریف ایران در لیگ ملت‌ها، یکی از تیم‌های ریشه دار و شناخته شده در دنیای والیبال است. سه مدال نقره و سه مدال برنز المپیک، سه طلا و یک نقره قهرمانی جهان، ۸ طلا، سه نقره و چهار برنز لیگ جهانی والیبال از جمله افتخارات این تیم در والیبال به شمار می‌رود. اگر چه جیان لورنزو بلنجینی سرمربی جوان ایتالیا بسیاری از ستاره‌های این تیم را در اختیار ندارد، اما بدون شک کشوری که دارای بهترین لیگ والیبال جهان است، هرگز حریف کوچکی نخواهد بود.

اما تیم ملی ایران که پیش از این موفق به کسب یک مدال برنز در رقابت‌های بین قاره‌ای، یک مقام چهارمی در لیگ جهانی ۲۰۱۴ و رتبه ششمی قهرمانی جهان دست یافته، نخستین تجربه حضورش در المپیک را در سال ۲۰۱۶ کسب کرده است و همچنان از کشورهای نوپا در بین قدرت‌های والیبال جهان به شمار می‌رود.

مردان والیبال ایران امسال در حالی لیگ ملت‌ها را استارت می‌زنند که پیش از این هیچ دیدار تدارکاتی نداشته و صرفاً در تهران تمرین کرده اند. اگر چه با تدبیر کادر فنی بازیکنان ایران قدری زودتر از رقبا به محل برگزاری رقابت‌های هفته نخست رسیدند تا با شرایط آب و هوایی تطبیق پیدا کنند اما باید دید شاگردان ایگور در محک مسابقه تا چه اندازه می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند.

سعید معروف که سابقه معرفی به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی را در کارنامه دارد به همراه سید محمد موسوی که بارها در مسابقات مختلف نظیر جام جهانی عنوان بهترین دفاع را کسب کرده، از شاخص ترین بازیکنان ایران هستند. حضور آنها در کنار لژیونرهایی نظیر امیر غفور، میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد و فرهاد قائمی دست کلاکوویچ را برای انتخاب بهترین ترکیب باز می‌گذارد. بویژه اینکه سایر بازیکنان جوان‌تر تیم ملی نیز پیش از این بارها در رویدادهای ملی و بین المللی رده سنی پایه و بزرگسال توانایی خود را ثابت کرده اند.

حضور پیمان اکبری و سعید رضایی دو تن از مربیان با تجربه و بازیکنان اسبق تیم ملی والیبال ایران در کنار کادر فنی خارجی نقطه قوت تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات به شمار می‌رود. در حالی که طی ادوار گذشته بویژه در دوره سرمربیگری ولاسکو مربیان ایرانی در تیم ملی حضوری صرفاً تشریفاتی داشتند اما در این دوره حضور دو مربی آشنا به شرایط والیبال ایران و جهان و خرده فرهنگ‌های بازیکنان می‌تواند زمینه پیشرفت هر چه بیشتر تیم را فراهم آورد.

ایران در لیگ ملت‌های سال گذشته با ۷ برد و ۸ باخت در رده ۱۰ رنکینگ مسابقات قرار گرفت و ایتالیا با ۸ برد و ۷ باخت دو پله بالاتر از ایران قرار داشت.

در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال ایتالیا با ۲۶۶ امتیاز در رده سوم و ایران با ۱۳۷ امتیاز در رده هشتم قرار دارند.

ترکیب تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال:
۱- سعید معروف
۲- سید محمد موسوی
۳- میلاد عبادی‌پور
۴- فرهاد قائمی
۵- پوریا فیاضی
۶- امیر غفور
۷- محمدجواد معنوی‌نژاد
۸- علی شفیعی
۹- مسعود غلامی
۱۰- علی‌اصغر مجرد
۱۱- جواد کریمی
۱۲- پوریا یلی
۱۳- مرتضی شریفی
۱۴- محمدرضا مؤذن
۱۵- محمدرضا حضرت‌پور

برنامه‌های تیم ملی در این هفته به شرح زیر است:
جیانگمن (چین)
ایران – ایتالیا: جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
ایران – چین: شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
ایران – آلمان: یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا