آخرین خبرهااستان ها

معوقات سال ۹۶ معلمان گیلان پرداخت شد| سال گذشته ۱۶۰۰ نفر از معلمان استان بازنشست شدند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان:

تدبیرشرق/نادر جهان‌آرای امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش پرورش با جامعه رابطه مستقیم دارد اظهار کرد: اولیا، فرزندان خود را به آموزش پرورش سپرده تا از این طریق بتوان استعداد این کودک کشف و در راستای آن قدم برداشته و فرزند به سمت پیشرفت حرکت کند.

وی با اشاره کاستی‌های موجود در آموزش‌وپرورش گفت: تمام نهادها و ارگان‌ها علیرغم مزیت‌های خود، کاستی‌هایی هم دارند که باید باکارهای کارشناسی این کاستی‌ها شناسایی و رفع شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اذعان به اینکه در آموزش‌وپرورش در سه حوزه باید گام‌های بهتری برداشته شود تصریح کرد: اگر در آموزش پرورش به سه حوزه فضای آموزشی، نیروی انسانی تجهیزات آموزشی توجه شود دانش‌آموز بی‌دغدغه به کار خود ادامه می‌دهد.

جهان‌آرای با تأکید بر کمبود فضای آموزشی در محدوده‌های شهری افزود: در استان گیلان ۲۰ هزار مدرسه و سه هزار و ۸۰۰ مدرسه وجود دارد که از این تعداد هرساله تعدادی فرسوده شده که باعث کمبود فضای آموزشی در محدوده شهرها می‌شود و برای جبران این تعداد کلاس، سازمان نوسازی مدارس مثل همیشه باید ورود کند.

وی با اشاره کمبود مدارس در شهرستان‌های رشت و تالش بیان کرد: با توجه به اینکه مدت‌زمان تحصیل هنرستان‌ها از دو سال به سه ساعت تغییر و جمعیت بالای شهرهای رشت و تالش باعث کمبود فضای آموزشی شده باتدبیر همکاران، این مشکل رفع می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اعلام بازنشستگی تعدادی از معلمان در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: به لحاظ نیروی انسانی، استان گیلان جزو استان‌های باسابقه در حوزه معلمی است زیرا در سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ نفر از معلمان استان بازنشست شده‌اند که باید به همین تعداد، جمعیت جوان جذب شود که با توجه به مشکلات موجود این تعداد معلم جذب نشده است.

جهان‌آرای نقش خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی مدارس در ایجاد فضای آموزشی بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: اگر مردم و مجمع خیرین مدرسه‌ساز به بازسازی مدارس فرسوده کمک و سازمان نوسازی مدارس با انجام تمرینات لازم شروع به ساخت مدارس جدید بکند، مشکلات کمبود کلاس و مدرسه در استان گیلان به‌راحتی قابل‌رفع است.

وی با بیان اینکه پرداختی‌ها به معلمان به دودسته تبدیل می‌شود افزود: پرداختی‌هایی که مربوط به استان می‌شود با انجام راهکارهایی پرداخت‌شده و پرداختی‌های کشوری شامل حق‌التدریس و اضافه‌کار، پرداخت و نیروهای شاغل برای ماه‌های مهر و‌ آبان پرداخت‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره رقم زیاد پاداش پرداختی‌های معلمان بازنشسته بیان کرد: درگذشته تا دو سال، پاداش معلمان بازنشسته به تعویق افتاده بود که در این دولت و با تلاش‌های انجام‌شده، پرداختی‌ها تا پایان ۹۶ پرداخت و‌ فقط برای سال ۹۷ مانده است.

جهان‌آرای با اذعان به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جدید در حال انجام شدن است خاطرنشان کرد: انجام برخی از کارها در داخل استان و توسط مسؤولین استانی و برخی از کارها باید در کشور انجام شود که طرح رتبه‌بندی معلمان ازاین‌دست برنامه‌ها است که با تلاش همکاران در آموزش‌وپرورش در سال جدید، مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر تأثیر رتبه‌بندی معلمان در کیفیت آموزشی مدارس تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف رتبه‌بندی معلمان در کنار افزایش حقوق، افزایش کیفیت آموزشی در مدارس و‌ استفاده از معلمان با دانش است که در مهر ۹۸ مرحله دوم رتبه‌بندی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به جذب نیروهای پیش‌دبستانی در استان گیلان گفت: در سالیان گذشته یک هزار نیروی پیش‌دبستانی به‌صورت حق‌التدریسی جذب‌شده‌اند که امسال هم ۳۰۰ نفر جذب شدند که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

جهان‌آرای به اذعان به اینکه اکثر نیروهای پیش‌دبستانی را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: بانوان به دلیل شرایط روحی خود به‌راحتی امکان برقراری ارتباط با کودکان را داشته و به همین دلیل هر یک هزار نفر نیروی پیش‌دبستانی ما خانم هستند که در تلاشیم به‌زودی تعیین تکلیف شوند.

وی ذات اصلی آموزش پرورش را توجه به پژوهش عنوان کرد و افزود: آموزش‌وپرورش، سالانه طرح و برنامه‌های پژوهشی زیادی را ارائه، پیگیری و عملیاتی می‌کند و این امر نشان‌دهنده ذات اصلی آموزش پرورش است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به میزبانی گیلان در جشنواره جابر بن میان بیان کرد: در استان گیلان به دلیل همراهی اولیا، فضا برای انجام کارهای پژوهشی مناسب است و به همین دلیل گیلان امسال میزبان جشنواره جابر بن حیان شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا