فرهنگی و هنری

به تعداد شبکه‌های موجود راه برای دور زدن فیلترینگ وجود دارد

فیلتر

همزمان با مسدود شدن حساب کاربری پرس تی‌وی و کانال یوتیوب پرس تی وی و هیسپان تی وی توسط مرورگر گوگل، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را مصداقی برای هراس ایالات متحده از شنیده شدن صدای جمهوری اسلامی در جهان دانست و گفت: قدرت‌های بزرگ ماهیت واقعی خودشان را نشان داده اند. آنها علی رغم در دست داشتن امپراطوری ارتباطاتی و غول‌های رسانه‌ای از معدود صداهایی که مخالفشان باشد، آسیب پذیرند و فکر می‌کنند با بایکوت رسانه‌ای صدای مخالف، می‌توانند به اهداف خود دست یابند.

به گزارش تدبیر شرق، سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر اینکه تحریم شبکه‌های برون مرزی دسیسه جدیدی از سوی آمریکا است، گفت: غربی‌ها در ادعای آزادی بیان سخن‌ها گفته اند، اما در عمل شاهد هستیم که مانع می‌شوند صدای مخالفان خودشان در جهان شنیده شود. به ظاهر طرفدار کثرت‌گرایی هستند و از آزادی و گردش اطلاعات سخن می‌گویند، اما جایی که با منافعشان همخوانی نداشته باشد، محدودیت ایجاد می‌کنند. چون می‌بینند که نظام اسلامی با آنها مخالف است، بر استقلال خود تاکید دارد و از مردم منطقه حمایت می‌کند و با نظام استکباری سر سازگاری ندارد، لذا سعی می‌کنند که صدای ملت ایران و رهبران نظام اسلامی و کشورهای مستقل به گوش مردم دنیا نرسد.

وی افزود: تأثیراتی که شبکه برون‌مرزی جمهوری اسلامی دارند باعث شده که قدرت‌های بزرگ واکنش نشان دهند، این نشانه عصبانیت آنها است. آنان مدعی می‌شوند که از حضور رسانه‌های دیگر که دارای صدای مخالف آنها باشند باکی ندارند. اما در عمل وقتی می‌بینند که این رسانه‌ها مخاطبان خاص خودشان را دارند، سعی می‌کنند صدای آنها را خاموش کنند و نگذارند به گوش مردم جهان برسد. خوب است که مردم دنیا این دوگانگی را متوجه شوند مثل اینکه اخیراً سپاه را یک گروه تروریستی معرفی کردند، در حالی که این نهاد از بدو تشکیل مبارزه با تروریسم را اولویت خود قرار داده و نمونه آشکارش داعش است. اگر این مبارزه صورت نمی‌گرفت خطر بزرگی هم منطقه و هم جهان را تهدید می‌کرد. دشمنان تصور می‌کردند بستن حساب کاربری فرماندهان سپاه مانند حاج قاسم سلیمانی که جایگاه ویژه‌ای بین مردم منطقه دارد، مانع شنیدن صدای این شخصیت محبوب می‌شود که البته این اقدامات به جایی هم نخواهد رسید.

حسینی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز به تعداد شبکه‌های موجود راه برای دور زدن فیلترینگ برای مردم جهان وجود دارد. دشمنان ما اکنون نقاب نفاق را از چهره خود برداشته اند. الان ماهیت واقعی خودشان را نشان داده اند و علی‌رغم در دست داشتن امپراطوری ارتباطاتی و غول رسانه‌ای از معدود صداهایی که مخالفشان باشد، آسیب پذیرند و فکر می‌کنند با بایکوت رسانه‌ای صدای مخالف، می‌توانند به اهداف خود دست یابند.

وزیر اسبق ارشاد عنوان کرد: صدای جمهوری اسلامی و پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا رسیده و آنها که مشتاق و علاقه‌مند هستند به شیوه‌های گوناگون آن را پیگیری می‌کنند. به دلیل همین پیوندی که بین ملت‌های جهان از طریق فضای مجازی ایجاد شده است، امکان دیوار کشی و فیلترینگ وجود ندارد. در سطح محدود کارهایی انجام می‌شود ولی کاری از پیش نمی‌برند که هیچ، باعث می‌شود حساسیت‌ها برانگیخته شود و مشتاقان این پیام‌ها از طرق مختلف به این افکار و اندیشه‌ها دست پیدا کنند. ما علاوه بر شبکه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، «اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی» را هم داریم که به نحوی پژواک پیام انقلاب اسلامی است. از طرف دیگر بسیاری از هواداران و حامیان جمهوری اسلامی هستند که می‌توانند پیام انقلاب اسلامی را منتقل کنند. الان دیگر زمانه‌ای که بتوانند با این محدودیت‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند، گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی کنونی مردم ما را از جمهوری اسلامی رویگردان نمی‌کند، گفت: غربی‌ها تصور می‌کردند که با فشارهایی که وارد می‌کنند، جمهوری اسلامی کوتاه می‌آید، در حالی که ما از اهداف بلند خودمان کوتاه نمی آییم. فکر می‌کردند ایران ۱۲ شرطی را که پمپئو اعلام کرده می‌پذیرد، اما با این شروط ماهیت نظام به طور کلی دگرگون می‌شود و مسیر انقلاب تغییر می‌کند، لذا در نهایت دیدند که به جایی نرسیدند و علی رغم تحریم‌های شدید اقتصادی پیوند مردم و نظام بیشتر هم می‌شود و آثاری که در منطقه در حمایت از مردم مظلوم داشته باعث شده روز به روز موقعیت جمهوری اسلامی تثبیت تر شود اما به قول خود ترامپ که گفت ما ۷ تریلیون دلار هزینه کردیم اما الان باید شبانه به عراق بیاییم و برگردیم یا حتی در کشوری مثل افغانستان که ۱۶ سال این کشور را اشغال کردند، به ابتدای مسیر برگشتند و مجدداً با طالبان وارد مذاکره شدند و از این جهت ناراحت هستند؛ چرا که همه رشته‌هایشان پنبه شده است، یا کردستان عراق را می‌خواستند تجزیه کنند که موفق نشدند، همچنین اینکه داعش را ایجاد کردند اما در اهدافشان موفق نشدند؛ همه و همه نشان از شکست سیاست‌های آمریکا دارد.

حسینی در پایان گفت: در گذشته ما هم با این فشارها و محدودیت‌ها مواجه بوده ایم، وقتی ناکارآمدی خود را مشاهد می‌کردند با تغییر دولت‌ها یا تغییر رویکردهای خودشان ناچار به کوتاه آمدن می‌شدند، زمانی بود که تمام سفرای اروپایی که در ایران بودند کشور را ترک کردند و می‌خواستند جمهوری اسلامی کوتاه بیاید و تسلیم شود اما بعد از گذشت زمان کوتاهی دست از پا درازتر به کشور بازگشتند، لذا در این مسئله مسدودسازی حساب‌های کاربری شبکه‌های برون مرزی ایران توسط گوگل و … هم راه به جایی نخواهند برد و مجبور به تسلیم می‌شوند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا